English

رئیس جمهور آمریکا از معامله قرن رونمایی کرد

رئیس‌ جمهور آمریکا گفت: اسرائیل امروز گام بزرگی را به سمت صلح برخواهد داشت. دولت‌های منطقه دریافته اند که افراطگرایی اسلامی دشمن مشترک همگان است

رئیس جمهور آمریکا از معامله قرن رونمایی کرد

به گزارش خبرگزاری موج، دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی درباره طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه موسوم به معامله قرن مدعی شد: «اسرائیل امروز گام بزرگی را به سمت صلح برخواهد داشت. دولت‌های منطقه دریافته اند که افراطگرایی اسلامی دشمن مشترک همگان است.»

دونالد ترامپ گفت: «طی سفرم از دستاورد‌های اسرائیل در مقابله با خطر‌ها و تهدید‌ها متاثر شدم. اسرائیل سرزمین ملت یهود است و روز‌های تاریکی که سپری شد دیگر تکرار نخواهد شد.»

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: «ملت فلسطین مستحق فرصت بهتر برای زندگی است و آن‌ها نیز از تروریسم رنج کشیده اند.  تلاش می‌کنم بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها صلح را برقرار کنم.»

* چشم انداز صلحی که ارائه می‌کنم به طور کامل با پیشنهاد‌های پیشین متفاوت است

ترامپ همچنین مدعی شد: «چشم انداز صلحی که ارائه می‌کنم به طور کامل با پیشنهاد‌های پیشین متفاوت است؛ طرح ما ۱۸ صفحه است. راه حل‌های مفصلی را ارائه خواهم کرد تا فضای صلح آمیز بیشتری برای همه طرف‌ها فراهم شود. به زودی کمیته مشترکی را با اسرائیل تشکیل خواهیم داد تا این چشم انداز به یک طرح کاملا واضح و روشن تبدیل شود.»

رئیس‌جمهور آمریکا با این ادعا که قدس فقط پایتخت اسرائیل خواهد ماند و قابل تقسیم نیست افزود: «راه حل تشکیل دو دولت هیچ خطری برای امنیت اسرائیل ندارد. از اسرائیل نخواهیم خواست تا بر سر امنیت خود مسامحه و سازش کند.»

ترامپ در اظهارات بی‌اساس خود، درباره ایران نیز گفت: «مهمترین اقدام این بود که از توافق هسته‌ای با ایران خارج شدیم. ما ایران را با کشتن ژنرال (شهید قاسم) سلیمانی بیش از گذشته منزوی کرده ایم. سلیمانی و دبیرکل حزب الله رابطه خوبی داشت. آن‌ها میگفتند که قدس را آزاد خواهند کرد، اما در واقع اکنون اورشلیم (قدس) آزاد است. رژیم ایران منزوی و ضعیف شده است. ما کار سلیمانی که در کنار رهبر حزب الله هیچ کار مثبتی انجام نداده است را تمام کردیم.»

دونالد ترامپ مدعی شد: «به فلسطینی‌ها کمک می‌کنیم تا به استقلال برسند و با چالش‌های همزیستی مسالمت آمیز مقابله کنند. دوست دارم این معامله برای فلسطینی‌ها مهم باشد؛ این یک فرصت تاریخی برای آن‌هاست تا کشورشان و یک دولت محکم و شکوفا را شکل دهند. ما تیمی را داریم که آمریکا و اسرائیل را دوست دارد؛ از همه کار‌هایی که این تیم انجام داده تشکر می‌کنم. ملت فلسطین به خاطر وعده‌ها شکست خورده، ناامید است. این معامله به سرزمین‌های فلسطینی اضافه می‌کند و هیچ شهروند فلسطینی یا اسرائیلی از خانه خود طرد نخواهد شد. طرح ما فرصت سرمایه گذاری گسترده‌ای را در کشور جدید فلسطین فراهم می‌کند و کشور‌های زیادی وجود دارند که خواهان این سرمایه گذاری هستند.»

* خاورمیانه شاهد تغییرات گسترده‌ای است

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: «خاورمیانه شاهد تغییرات گسترده‌ای است. تعداد زیادی از کشور‌های خاورمیانه اقدامات شجاعانه‌ای را علیه تروریسم انجام داده اند. خطاب به محمود عباس گفتم که اگر طالب صلح باشید من و بسیاری دیگر از کشور‌ها شما را در این مسیر یاری خواهیم کرد و در تمام مراحل درکنارت خواهیم بود. به خاطر شجاعت نیرو‌های نظامی آمریکایی داعش صددرصد از بین رفته و بغدادی هم مرده است.»

ترامپ در پایان مدعی شد: «قدس شهری آزاد است و زمان آن رسیده اشتباه به رسمیت نشناخته‌شدن اسرائیل از سوی کشور‌های اسلامی اصلاح شود. من انتظار این حمایت را از رهبران شجاع منطقه نداشتم، من از این همه حمایت که امروز به من منتقل شد، شگفت زده شدم. از نتانیاهو، امارات، بحرین و عمان به خاطر تلاش‌هایشان در این راستا قدردانی میکنم. اتحاد ما با اسرائیل هیچگاه تا به این اندازه قوی و نزدیک نبوده است. این اقدام ماموریتی انسانی بوده که ما آن را انجام دادیم.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز در این کنفرانس خبری مشترک مدعی شد: «بسیار خواشحالم که به همراه همسرم در اینجا حضور دارم و از تک تک شما تشکر میکنم. (پمپئو، منوشین، فریدمن، ایوانکا، جراد و...)»

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس افزود: «در طول دهه‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای برقراری صلح انجام شد، اما یکی پس از دیگری شکست میخورد. علت این بود که موازنه‌ای بین منافع اسرائیل و فلسطین برقرار نشده بود. من از ترامپ تشکر میکنم برای انتقال سفارت به اورشلیم برای به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان و برای حذف ژنرال سلیمانی که تهدیدی برای اسرائیل بود.»

بنیامین نتانیاهو گفت: «بدون پشتکار و خرد کوشنر (داماد یهودی‌الاصل و مشاور ارشد ترامپ و طراح اصلی طرح شوم معامله قرن) این روز هیچگاه محقق نمیشد. میدانم تا چه اندازه آینده دولت یهود برای تو اهمیت دارد. امروز زمان تحقق صلح است و اسرائیل این فرصت را از دست نمی‌دهد.»

در همین حال رادیو ارتش اسرائیل هم ادعا کرده است که اگر فلسطینی‌ها خلع سلاح شوند کشور فلسطین به پایتختی ابودیس تشکیل خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه