English

رئیس جمهور بولیوی از تمامی اعضای کابینه خواست استعفا دهند

رئیس جمهور موقت بولیوی در فاصله سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، از تمامی وزرای دولت خود خواسته است تا استعفا دهند.

رئیس جمهور بولیوی از تمامی اعضای کابینه خواست استعفا دهند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور موقت بولیوی جینین آنز از تمامی وزرای کابینه خود خواسته است تا از سمتشان استعفا دهند. این اقدام وی تنها 3 ماه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بولیوی انجام شده است. 

این خبر تنها اندکی پس از آن بیان شده که در روز یکشنبه(6 دی ماه)، وزیر اطلاع رسانی بولیوی در اعتراض به اقدام جینین آنز در کاندیدا شدن برای انتخابات ریاست جمهوری بولیوی، استعفا کرده بود. آنز در 12 نوامبر سال 2019 و پس از استعفای اوو مورالس ، به طور موقت پست ریاست جمهوری بولیوی را در اختیار گرفت. وی پیشتر گفته بود که قصد کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری را ندارد. با این حال، پس از به دست گرفتنِ قدرت در بولیوی، نظر خود را تغییر داده و اعلام کرد می خواهد برای انتخابات کاندیدا شود.

آنز درخواست خود از وزرای کابینه بولیوی را درخواستی عادی توصیف کرده و آن را در راستای فرآیند انتقال دموکراتیک قدرت ارزیابی کرده است. بولیوی مدتی است که پس از استعفای مورالس ، درگیر تنش و ناآرامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه