English

کره شمالی:

دلیلی برای پایبندی یکجانبه به تعهدات نداریم!

کره شمالی اعلام کرد: آمریکا ضرب الاجل مذاکرات هسته‌ای را رعایت نکرد و ما دلیلی برای پایبندی یکجانبه به تعهداتی که طرف دیگر به آن احترامی نمی‌گذارد، نداریم.

دلیلی برای پایبندی یکجانبه به تعهدات نداریم!

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی تاکید کرد: آمریکا ضرب الاجل مذاکرات هسته‌ای را رعایت نکرد و ما دلیلی برای پایبندی یکجانبه به تعهداتی که طرف دیگر به آن احترامی نمی‌گذارد، نداریم.

کره شمالی همچنین آمریکا را به اعمال بیرحمانه‌ترین و غیرانسانی‌ترین تحریم‌ها متهم کرد و افزود اگر آمریکا این سیاست خصمانه را در قبال کره شمالی حفظ کند، خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره هرگز تحقق نخواهد یافت.

نماینده کره شمالی در امور خلع سلاح به سازمان ملل اعلام کرد در صورتی که آمریکا بر درخواست‌های یکجانبه و اعمال تحریم‌ها اصرار ورزد، کره شمالی وادار به تغییر رویکرد خواهد شد.

رهبر کره شمالی به تازگی اعلام کرد کشورش به توسعه برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد و یک سلاح راهبردی جدید را در آینده نزدیک رونمایی می‌کند. کیم جونگ اون تهدید کرد اگر آمریکا از اقدامات خصمانه‌اش دست برندارد، اقدامی شوک‌آور انجام خواهیم داد و به زودی از یک سلاح راهبردی جدید رونمایی می‌کنیم.

کیم جونگ اون گفته بود: در حالیکه آمریکا به برگزاری رزمایش‌های خود ادامه می‌دهد، کره شمالی دیگر به ممنوعیت آزمایش بازدارندگی هسته‌ای و موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای پایبند نخواهد بود.

او تصریح کرده بود: دلیلی وجود ندارد که ما بخواهیم در آزمایش‌های موشکی خود وقفه ایجاد کنیم و به زودی این آزمایش‌ها از سر گرفته می‌شود. 

دونالد ترامپ از دو سال پیش با وعده‌های توخالی به پیونگ یانگ، این کشور را به پای میز مذاکره کشاند. ترامپ بار‌ها اعلام کرده بود در صورت دیدار با رهبر کره شمالی، مشکلات این کشور یک شبه حل خواهد شد. با این حال، علی رغم چندین دور مذاکره و نیز دیدار سران دو کشور، مقامات آمریکایی بار‌ها اعلام کردند تا زمانی که کره شمالی تمامی فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی خود را متوقف نکرده و تسلیحات خود را نابود نکند، هیچ کدام از تحریم‌های واشنگتن علیه پیونگ یانگ برداشته نخواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه