English

رایزنی ولیعهد ابوظبی با جاستین ترودو و آنگلا مرکل

ولیعهد ابوظبی از رایزنی با نخست وزیر کانادا و صدراعظم آلمان در مورد روابط دوجانبه و همچنین آخرین تحولات منطقه خاورمیانه خبر داده است.

رایزنی ولیعهد ابوظبی با جاستین ترودو و آنگلا مرکل

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از عرب نیوز، روز چهارشنبه(26 دی ماه)، ولیعهد ابوظبی محمد بن زاید آل نهیان با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به صورت تلفنی در مورد تحولات خاورمیانه گفتگو و رایزنی کرد. 

ولیعهد ابوظبی در پیامی توئیتری گفته است: امروز(چهارشنبه 26 دی ماه)، نخست وزیر کانادا جاستین ترودو با من تماس تلفنی داشت. در جریان این تماس، مسائل مربوط به روابط دوجانبه و همچنین آخرین تحولات منطقه خاورمیانه را به بحث و گفتگو گذاشتیم. دو طرف در جریان گفتگوهای خود، راه های گسترش روابط در حوزه های مختلف را بررسی کرده اند.

از سویی، ولیعهد ابوظبی از رایزنی با صدر اعظم آلمان نیز خبر داده است. وی گفته: در تماس تلفنی با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز راه های گسترش روابط دوجانبه و همچنین آخرین تحولات خاورمیانه را به بحث و بررسی گذاشتیم. 

دو طرف در جریان گفتگوهای خود بر حل و فصل کلیه اختلافات از طرق مسالمت آمیز و دیپلماتیک تاکید کرده اند.

اخیرا، منطه خاورمیانه صحنه تنش و درگیری میان ایران و آمریکا بوده است. نیروهای آمریکایی در اقدامی سردار سلیمانی را در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساندند. در پاسخ به این اقدام، ایران نیز پایگاه عین الاسد که محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق است را هدف 13 موشک قرار داده است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه