English

نیروهای خلیفه حفتر به اطراف طرابلس پایتخت لیبی حمله موشکی کردند

دولت وفاق ملی لیبی از حمله موشکی عناصر وابسته به خلیفه حفتر فرمانده لیبیایی به دو منطقه در جنوب طرابلس پایتخت لیبی خبر داده است.

نیروهای خلیفه حفتر به اطراف طرابلس پایتخت لیبی حمله موشکی کردند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از ینی شفق، اواخر روز سه شنبه(24 دی ماه)، سخنگوی دولت وفاق ملی لیبی در اظهار نظری گفته است: نیروهای وابسته به خلیفه حفتر فرمانده لیبیایی، به جنوب طرابلس حمله موشکی کرده اند. 

دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه ای گفته است: دو منطقه در جنوب طرابلس پایتخت لیبی با موشک از سوی نیروهای وفادار به خلیفه حفتر هدف قرار گرفته اند. منابع خبری همچنین از تحرک نیروهای وفادار به خلیفه حفتر در منطقه و پشتیبانی پهپادی امارات متحده عربی از آن ها نیز خبر داده اند. 

دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرده نیروهای دولت لیبی به اندازه کافی قدرتمند هستند که این حملات را دفع کنند. پیشتر، نیروهای خلیفه حفتر و دولت وفاق ملی لیبی به درخواست ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، آتش بس اعلام کردند. قرار بود دو طرف در نشستی که به تازگی در مسکو انجام شده، توافق آتش بس را نیز امضا کنند. با این حال، خلیفه حفتر بدون امضای توافق آتش بس، روسیه را ترک کرد. این در حالی است که دولت وفاق ملی لیبی، توافق آتش بس را امضا کرد.

لیبی از سال 2011 که معمر قذافی رهبر این کشور از قدرت برکنار شد، در تنش و ناآرامی به سر می برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه