English

گزارش مقامات ارشد آمریکا در کنگره در خصوص ترور سردار سلیمانی

مقامات ارشد دولت آمریکا قرار است امروز چهارشنبه در جلسه‌ای محرمانه در خصوص ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران به کنگره این کشور گزارش ارائه دهند.

گزارش مقامات ارشد آمریکا در کنگره در خصوص ترور سردار سلیمانی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزرای رویترز، مقامات ارشد دولت آمریکا قرار است امروز چهارشنبه در جلسه‌ای محرمانه در خصوص ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران به کنگره این کشور گزارش ارائه دهند.

بنا به گزارش رویترز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، مارک اسپر، وزیر دفاع، مارک مایلی، رئیس ستاد مشترک ارتش و جینا هاسپل، رئیس سازمان سیا قرار است امروز در جلسه‌ای پشت در‌های بسته در مجلس نمایندگان این کشور در ساعت یک بعدازظهر و در مجلس سنا در ساعت ۲:۳۰ بعدازظهر به وقت محلی در خصوص ترور سردار سلیمانی توضیح دهند.

این جلسه محرمانه به فاصله چند ساعت پس از حمله موشکی ایران به دو پایگاه نظامی آمریکا در عراق در پاسخ به ترور سردار قاسم سلیمانی صورت می‌گیرد. پیشتر اعضای کنگره از ترامپ برای اقدام خودسرانه در ترور سردار سلیمانی انتقاد کردند.

مجلس نمایندگان آمریکا که در کنترل دموکرات‌ها قرار دارد احتمالا این هفته قانونی را به تصویب برساند که بر اساس آن نیرو‌های نظامی این کشور تنها با اجازه کنگره امکان اقدام جنگی را داشته باشند.

گفتنی است آمریکا بامداد روز جمعه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد. آمریکا مدعی است ترور سردار سلیمانی یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری نظامی و محافظت از نیرو‌ها و منافع خود در منطقه بوده است.

بامداد امروز (چهارشنبه) روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» و یارانش خبر داد.

یک منبع آگاه در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گفت‌وگو با واشنگتن پست این حمله موشکی را تایید کرد. خبرنگار فاکس‌نیوز به نقل از منابع ارشد نظامی آمریکا در عراق می‌گوید نیرو‌های آمریکایی در عراق هدف حمله موشکی از سراسر خاک ایران قرار گرفتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه