English

بولتون آماده شهادت دادن علیه ترامپ/ استیضاح ترامپ وارد فاز جدیدی شد

جان بولتون که برای شهادت علیه ترامپ حاضر به حضور در مجلس سنا نبود موضع خود را تغییر داد.

بولتون آماده شهادت دادن علیه ترامپ/ استیضاح ترامپ وارد فاز جدیدی شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، جان بولتون با تغییر موضع خود در ارتباط با شهادت دادن علیه دونالد ترامپ در مجلس سنا گفت: در صورتیکه مجلس سنا برای شهادت علیه ترامپ احضارم کند علیه ترامپ شهادت خواهم داد.

وی افزود: از آنجا که بار دیگر شهادت من علیه ترامپ در جلسه استیضاح مطرح شده است من مجبور شدم مسائل جدی رقابتی را به بهترین شکل ممکن بر اساس بررسی و مطالعه دقیق حل و فصل کنم. من نتیجه گرفتم که اگر مجلس سنا برای شهادت من احضاریه صادر کند، آماده شهادت هستم.  

مجلس نمایندگان آمریکا در ماه گذشته قطعنامه استیضاح ترامپ را شامل دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در تحقیقات کنگره» با اکثریت آرا تصویب کرد.  

ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا، سومین رئیس قوه مجریه این کشور است که به صورت رسمی هدف استیضاح قرار می‌گیرد. تاکنون هیچ یک از رییسان جمهوری آمریکا از طریق استیضاح از مقام خود برکنار نشده‌اند.  

ترامپ متهم است که از طریق گروکشی کمک چندمیلیون دلاری مصوب کنگره به اوکراین و دیدار با رییس جمهوری این کشور در ازای تحقیقات علیه بایدن، مرتکب «سوء استفاده از قدرت» و از طریق جلوگیری از دسترسی اعضای مجلس نمایندگان به اسناد و کارکنان کاخ سفید، مرتکب «کارشکنی در تحقیقات کنگره» شده است.  

 پس از تصویب قطعنامه استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا، این قطعنامه به مجلس سنای این کشور ارسال می‌شود تا نشست‌هایی شبیه به محاکمه برای ترامپ تشکیل شود.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه