English

ریابکوف:

ما هنوز اراده سیاسی کافی را در طرف آمریکایی نمی‌بینیم

معاون وزیر خارجه روسیه درخصوص نبود اراده سیاسی در آمریکا برای تمدید معاهده استارت، گفت: متاسفانه اکنون ما از سمت آمریکایی‌ها فقط حرف‌هایی حول بررسی تمدید احتمالی و نظری [معاهده استارت] می‌شنویم.

 ما هنوز اراده سیاسی کافی را در طرف آمریکایی نمی‌بینیم

به گزارش خبرگزاری موج،  سرگئی ریابکوف ، معاون وزیر خارجه روسیه امروز در اظهاراتی اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا هیچ اراده سیاسی برای تمدید معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت) از خود نشان نمی‌دهد.

ریابکوف در مصاحبه با شبکه «ریانووستی»، ضمن بیان اینکه واشنگتن فقط به دنبال طولانی کردن مدت زمان آخرین قرارداد کنترل تسلیحاتی باقی‌مانده بین آمریکا و روسیه است، توضیح داد: «ما در اینجا شاهد مشکلات صعب‌العلاج نیستیم، بلکه همه چیز درباره اراده سیاسی است. متاسفانه ما هنوز چنان اراده سیاسی کافی را در طرف آمریکایی نمی‌بینیم».

پیمان نیواستارت که در هشتم آوریل ۲۰۱۰ بین آمریکا و روسیه منعقد شد، در فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود. این پیمان، آخرین توافق کنترل تسلیحاتی مهم میان واشنگتن و مسکو، بعد از فروپاشی معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF)، است. 

وی با ابراز تاسف از اینکه آمریکا به‌جای تمدید معاهده کنونی استارت، به دنبال ایجاد معاهده جدیدی برای جایگزین کردن آن است، افزود: «متاسفانه اکنون ما از سمت آمریکایی‌ها فقط حرف‌هایی حول بررسی تمدید احتمالی و نظری [معاهده استارت] می‌شنویم و این فرایند بررسی شرایط متغیر از 10 سال پیش تا کنون را نیز در نظر گرفته است».

معاون وزیر خارجه روسیه درباره شرایطی که از 10 سال پیش (زمان امضای معاهده استارت بین واشنگتن و مسکو) تا کنون تغییر کرده، اظهار داشت: «شامل ظهور محیط‌های عملیاتی، که طرف آمریکایی معمولا آنها را میدان جنگ تصور می‌کند و ظهور ابزارهای جدید جنگی می‌شود».

به نوشته وبگاه ریانووستی، ریابکوف با رد مشاجرات آمریکایی‌ها درباره الزام تغییر معاهده کنونی استارت، گفت: «آنها همچنین به‌طور دائم عامل چین را بهانه می‌کنند. موضع ما برای همه طرف‌های درگیر مشخص است و در همه سطوح آن را اعلام کرده‌ایم».

پیش از این «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با اعلام آمادگی کشورش برای تمدید پیمان نیواستارت با آمریکا، گفت مسکو بارها پیشنهاد تمدید این پیمان را به واشنگتن داده اما پاسخی از طرف مقابل دریافت نکرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه