English

جرولد نادلر:

پرونده استیضاح ترامپ کاملا محکمه پسند است!

رئیس دموکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: پرونده استیضاح ترامپ کاملا محکمه پسند است و هر هیات منصفه‌ای با شنیدن آن ظرف سه دقیقه رئیس جمهور را گناهکار خواهد شناخت.

پرونده استیضاح ترامپ کاملا محکمه پسند است!

به گزارش خبرگزاری موج، جرولد نادلر، رئیس دموکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به شبکه سی ان ان اعلام کرد: پرونده استیضاح دونالد ترامپ "کاملا محکمه پسند است" و "هر هیات منصفه‌ای با شنیدن آن ظرف سه دقیقه رئیس جمهور را گناهکار خواهد شناخت."

دونالد ترامپ این اتهام را که برای منافع سیاسی خود به اوکراین فشار آورده بود تا درباره معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا، جو بایدن ، تحقیق کند را رد می‌کند.

نادلر در حالی اظهار نظر می‌کند که فرآیند استیضاح رئیس جمهوری آمریکا در مجلس نمایندگان درحال شتاب گرفتن است.

کمیته قضایی تحت نظر او قرار است امروز دوشنبه جلسات دیگری در این رابطه برگزار کند، جلسه‌ای که در آن قرار است وکلای حزب دموکرات دلایل حقوقی موجود برای لزوم استیضاح ترامپ را تشریح کنند.

به گفته نادلر این کمیته ممکن است تا پایان هفته طرح استیضاح شامل اتهامات علیه ترامپ را تنظیم کند.

نادلر روز یکشنبه به شبکه "ان‌بی‌سی" گفت که رئیس جمهور به قوه مجریه دستور داده از هرگونه همکاری با کنگره در این تحقیقات خودداری کند، اقدامی که به گفته او بی سابقه است و حق کنگره برای پاسخگو کردن رئیس جمهور را نادیده می‌گیرد.

کاخ سفید روز جمعه در نامه‌ای به کنگره اعلام کرد که دولت قصد ندارد در این تحقیقات که "ناعادلانه" می‌خواند از ترامپ دفاع کند.

احتمال می‌رود یکی از بندهای استیضاح علیه ترامپ کارشکنی در مسیر تحقیقات باشد.

به گزارش دویچه‌وله، تحقیقات استیضاح در ماه سپتامبر بعد از آن شروع شد که یک کارمند ناشناس دولت درباره تماس ۲۵ ژوئیه ترامپ با رئیس جمهور اوکراین به کنگره شکایت کرد.

به نظر می رسد که ترامپ در آن تماس ارائه کمک نظامی به اوکراین را به اعلام تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر گره زده باشد.

هانتر بایدن زمانی که پدرش در سال ۲۰۱۶ معاون رئیس جمهور آمریکا بود در هیات مدیره یک شرکت انرژی در اوکراین عضویت داشت.

براساس نظرسنجی‌ها بایدن هم اکنون پیشتاز کارزار درونی حزب دموکرات برای کسب نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری است که ۱۱ ماه دیگر برگزار خواهد شد.

به نظر می‌رسد دموکرات‌ها قصد داشته باشند طرح استیضاح را تا پیش از تعطیلات کریسمس تصویب کنند.

پس از آن مجلس سنا باید براساس اتهامات وارده ترامپ را محاکمه کند.

محکومیت و برکناری ترامپ نیازمند دو سوم آرا در سنا خواهد بود، سناریویی که با توجه به اکثریت داشتن جمهوری خواهان در این مجلس بعید به نظر می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی