English

سامانه پدافندی روسیه یک پهپاد آمریکایی را در لیبی ساقط کرد

فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا اعلام کرده پهپاد آمریکایی که یک ماه قبل در نزدیکی طرابلس پایتخت لیبی سقوط کرد، توسط سامانه پدافندی روسیه هدف قرار گرفته است.

سامانه پدافندی روسیه یک پهپاد آمریکایی را در لیبی ساقط کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا اعلام کرد: یک پهپاد غیرمسلح آمریکایی که ماه گذشته در نزدیکی طرابلس پایتخت لیبی مفقود شده، توسط سامانه های پدافندی روسیه هدف قرار گرفته و ساقط شده است. این فرماندهی خواستار بازگشت لاشه این پهپاد شده است. 

دولت آمریکا گفته است: اقدامات اینچنینی از جانب دولت روسیه گواهی بر نفوذ رو به رشد روس ها در لیبی و  حمایت آن ها از خلیفه حفتر فرمانده لیبیایی است که بر علیه دولت توافق ملی لیبی که دولتِ مورد حمایت سازمان ملل است، می جنگد. 

فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا گفته است ما بر این باوریم که روس ها هنگام شلیک به پهپاد آمریکایی نمی دانسته اند که پهپاد مورد نظر، متعلق به آمریکا بوده است. 

لیبی پس از مرگ معمر قذافی رهبر لیبی، دستخوش تنش و ناآرامی بوده است. قدرت های خارجی به دلیل نفت خیز بودن این کشور، در مورد افزایش نفوذ خود در این کشور با یکدیگر تنش و درگیری داشته اند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه