English

نافرمانی مدنی و کودتای نظامی در عراق تکذیب شد

رئیس سازمان مبارزه با تروریسم عراق بیانیه‌ای که در صفحه این سازمان در فیسبوک درخصوص کودتای نظامی در عراق منتشر شده را تکذیب کرد.

نافرمانی مدنی و کودتای نظامی در عراق تکذیب شد

به گزارش خبرگزاری موج، سرلشگر طالب شغاتی الکنانی، رئیس سازمان مبارزه با تروریسم عراق در بیانیه ای اخبار منتشره درباره فراخوان وی به نافرمانی مدنی و کودتای نظامی  را تکذیب کرد.

در این بیانیه که در صفحه سازمان مبارزه با تروریسم عراق منتشر شده، شغاتی خواستار "آغاز نافرمانی مدنی و فرآیند کودتای نظامی علیه دولت غیرقانونی" شده بود.

در این بیانیه آمده است:" این امر در راستای پذیرش مطالبات ملت عراق و تظاهرکنندگان است. عملیات کنار زدن افراد فاسد و بازداشت آنها از داخل منطقه سبز عراق آغاز شده و شغاتی دستور بازداشت عادل عبدالمهدی ، نخست وزیر عراق را صادر کرده و به زودی به صورت علنی در دادگاه حاضر خواهد شد."

وی همچنین خاطرنشان کرد: سرویس مبارزه با تروریسم همواره محافظ و دژ میهن و حامی ملت، نظامی سیاسی دموکراتیک، دولت عراق و نهادهای ملی آن بوده و هست.

در همین راستا، فرماندهی عملیات مشترک عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: صفحه رسمی سرویس مبارزه با تروریسم عراق در فیسبوک و توییتر توسط افرادی ناشناس هک شده است و اقدامات لازم برای تعقیب عاملان آن ادامه دارد.

در این بیانیه همچنین آمده است: اخبار منتشر شده مبنی بر وجود نافرمانی در این سرویس و بازداشت عادل عبدالمهدی نادرست و بی‌پایه و اساس است.

عراق از ماه اکتبر گذشته صحنه اعتراضات گسترده علیه وضعیت اقتصادی بوده است که در جریان این اعتراضات تعدادی کشته و زخمی شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه