English

معترضان گرجستانی در برابر پارلمان این کشور چادر زدند

معترضان در گرجستان در برابر پارلمان این کشور دست به اعتصاب و برپایی چادر زده اند.

معترضان گرجستانی در برابر پارلمان این کشور چادر زدند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، ده ها معترض گرجستانی به رغم اقدامات نیروهای امنیتی گرجستان، در برابر پارلمان گرجستان  دست به تحصن و برپایی چادر زده اند.

یکی از معترضان گفت: ما به کمپین خود تا زمانی که حزب حاکم "رویای گرجستان" استعفا دهد، ادامه خواهیم داد. خیابان "روستاولی" که محل استقرار پارلمان است، به شهری از چادرها بدل می‌شود.

معترضان همچنین قصد دارند تا در مقابل دادگاه شهری تفلیس دست به تجمع بزنند؛ جایی که قرار است پرونده‌هایی درباره بازداشت‌های اخیر در اعتراضات بررسی شود.

روز دوشنبه، معترضان، ورودی ساختمان پارلمان را در تفلیس مسدود کردند و باعث شدند تا پلیس ضد شورش از آب پرفشار برای متفرق کردن معترضان استفاده کند. به گفته وزارت کشور گرجستان، ۳۷ تن در این اعتراضات دستگیر شده و چهار تن از جمله دو مامور پلیس زخمی شده‌اند.

اعتراضات در گرجستان هفته گذشته و زمانی آغاز شد که قانونگذاران نتوانستند متمم قانون اساسی را درباره تغییر سیستم رای گیری و اصلاحات انتخاباتی تصویب کنند که بر اساس آن احزاب بر مبنای تعداد آرایی که کسب می‌کنند، کرسی در پارلمان به دست می‌آورند.

انتخابات بعدی پارلمانی در این کشور اکتبر ۲۰۲۰ است و قرار است بر اساس سیستم فعلی برگزار شود. معترضان خواستار رای گیری سریع و انتصاب یک دولت انتقالی هستند که حزب حاکم گرجستان آن را رد کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی