English

اعتراضات در کشمیر پاکستان ۱ کشته برجا گذاشت

مقام های پاکستانی اعلام کرده اند اعتراضات در منطقه جامو و کشمیر که تحت کنترل پاکستان است، موجب کشته شدن دست کم 1 نفر و زخمی شدن شماری دیگر شده است.

اعتراضات در کشمیر پاکستان 1 کشته برجا گذاشت

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی، روز سه شنبه(1 آبان ماه)، مقام های منطقه جامو و کشمیرِ پاکستان اعلام کردند: دست کم 1 نفر بر اثر اعتراضات در شهر مظفرآباد که پایتخت کشمیرِ پاکستان است، جان خود را از دست داده است. شمار دیگری نیز مجروح شده اند که در میان مجروح شدگان، 2 افسر پلیس پاکستان نیز حضور دارند.

درگیری ها میان پلیس و معترضان پاکستانی هنگام اوج گرفت که پلیس قصد داشت راهپیمایی یگ گروه سیاسی کشمیری را متوقف و راه پیمایان را متفرق سازد. قرار بود معترضان دست به بست نشینی بزنند و تحقق خواسته های خود را از مقام های پاکستانی طلب کنند.

این اتفاق در جریان بازدید دیپلمات های خارجی از منطقه جامو و کشمیر که تحت کنترل پاکستان است اتفاق افتاده است. منطقه جامو و کشمیر از دیرباز یکی از مهمترین محورهای اختلاف میان هند و پاکستان بوده است. هر دو کشور مدعی اند که جامو و کشمیر به خاک آن ها تعلق دارد. تاکنون تلاش های گسترده ای انجام شده تا از شدت تنش ها میان هند و پاکستان در مساله کشمیر بکاهند با این حال، این تحرکات اغلب شکست خورده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه