English

تظاهرات در بنگلاش درپی اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم

حدود 20 هزار نفر از معترضان بنگلادشی خواستار مجازات اعدام یک مرد هندی شدند که به تازگی در فیسبوک علیه حضرت محمد (ص) مطالبی را منتشر ساخت.

تظاهرات در بنگلاش درپی اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم

به گزارش خبرگزاری موج، درپی اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) در بنگلادش  ناآرامی‌ها در شهرهای مختلف این کشور امروز بالا گرفت به‌طوری‌که حمله پلیس به معترضان و نمازگزاران موجب کشته و مجروح شدن چند نفر شد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» حدود 20 هزار نفر از معترضان بنگلادشی خواستار مجازات اعدام یک مرد هندی شدند که به تازگی در فیسبوک علیه حضرت محمد (ص) مطالبی را منتشر ساخت.

پلیس در واکنش به حضور معترضان در خیابان‌ها با مهمات واقعی به مسلمانان شلیک کرد. در حادثه‌ای که یکشنبه در محل برگزاری نماز در شهر «برهان الدین» رخ داد، حداقل چهار نفر به ضرب گلوله کشته و 50 نفر زخمی شدند. این در حالی است که پلیس مدعی شده  ده‌ها نفر از مجروحان این حادثه از نیروهای پلیس بودند.

بر اساس این گزارش، این مرد هندی روز شنبه به اتهام انتشار یک پست توهین آمیز در فیسبوک و علیه پیامبر اسلام (ص) دستگیر شد. مظنون هرگونه تخلف را تکذیب کرده و اصرار دارد که حساب وی هک شده است. پلیس نیز با بررسی این ادعاها سه نفر را به اتهام مداخله در صفحات شبکه‌های اجتماعی این مرد بازداشت کرد.

در سال‌های گذشته نیز حوادث مشابه  خشم مسلمانان بنگلادشی را موجب شد. در یک مورد در سال‌های   گذشته حدود 10 هزار نفر از مردم بنگلادش در اعتراض به انتشار فیلم موهن به پیامبر اکرم (ص) و همچنین انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز در  یک نشریه فرانسوی، در خیابان‌های پایتخت این کشور تظاهرات گسترده‌ای برپا کردند.

بنگلادش نهمین کشور پرجمعیت جهان  است و 89 درصد مردم  این کشور مسلمان و 9 درصد هندو هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    باید فرانسه را در نوردید

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه