English

اتحادیه اروپا خواستار آتش بس در افغانستان شد

مقام های اتحادیه اروپا خواستار برقراری آتش بس در افغانستان شده اند. افغانستان سال هاست که از خونریزی و جنگ داخلی رنج می برد.

اتحادیه اروپا خواستار آتش بس در افغانستان شد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز یکشنبه(28 مهرماه)، مقام های اتحادیه اروپا خواستار آتش بس در افغانستان شدند. از دید آن ها، توقف ایجاد شده در روند گفتگوهای صلح طالبان و آمریکا ، فرصت مناسبی برای آغاز تلاش های جدید و موثر جهت متارکه جنگ و دستیابی به صلح در افغانستان فراهم آورده است.

ماه گذشته، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به طور ناگهانی از توقف گفتگوهای صلح با طالبان خبر داد و آن را فرآیندی"مرده" خطاب کرد. دلیلی ترامپ از انجام این کار، اقدام طالبان در بمبگذاری در کابل بود که منجر به کشته شدن 11 نفر از جمله 1 سرباز آمریکایی شد.

بر اساس توافق احتمالی طالبان و آمریکا قرار بود آمریکا نظامیان خود را از افغانستان خارج کند و در مقابل، طالبان تعهد دهد که خاک افغانستان را تبدیل به پایگاهی برای تروریسم بین المللی نمی کند.

رولاند کوبیا سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است: فروپاشی گفتگوها میان طالبان و آمریکا، شانس جدیدی را برای برقراری آتش بس در خاک افغانستان محیا ساخته است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی