English

سعد معن الموسوی:

دست های پلید در حمله به معترضان عراقی در کار است

سخنگوی وزارت کشور عراق گفت: یک سری دست های پلید در حمله به معترضان در عراق در کار هستند. او گفت که تحقیقات درباره عوامل پشت هدف گرفتن تظاهرکنندگان شروع شده است.

دست های پلید در حمله به معترضان عراقی در کار است

به گزارش خبرگزاری موج، سخنگوهای سه وزارتخانه دفاع، کشور، بهداشت به همراه فرماندهی عملیات مشترک عراق عصر امروز (یکشنبه 14 مهر) یک کنفرانس خبری درباره مساله اعتراضات عراق در این کشور برگزار کردند.

به گزارش روسیاالیوم، در این کنفرانس خبری، سعد معن الموسوی سخنگوی وزارت کشور عراق از کشته شدن ۱۰۴ تن شامل هشت تن از نیروهای امنیتی این کشور در جریان اعتراضات اخیر عراق خبر داد. او همچنین گفت که بیش از ۶۰۰۰ نفر نیز در جریان ناآرامی‌های اخیر عراق زخمی شدند.

همچنین این سخنگوی وزارت کشور عراق در این نشست گفت، در جریان این اعتراضات تظاهرکنندگان ۵۱ ساختمان دولتی و هشت مقر متعلق به احزاب سیاسی این کشور را به آتش کشیدند..

سخنگوی وزارت کشور عراق تاکید کرد، یک سری دستهای پلید در حمله به معترضان در این کشور در کار هستند. او گفت که تحقیقات درباره عوامل پشت هدف گرفتن تظاهرکنندگان شروع شده است.

سعد معن الموسوی بیان کرد، طی تظاهرات روزهای اخیر در عراق هیچ کدام از نیروهای دولتی عراق اقدام به شلیک مستقیم به تظاهرکنندگان نکرده‌اند و برخوردی میان معترضان و نیروهای امنیتی رخ نداده است.

او اظهار کرد که وزارت کشور تحقیقاتی درباره حملاتی که به رسانه ها شده، آغاز کرده است.

همچنین  یحیی رسول فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی در حال حاضر از مراکز دولتی و مراکز دیپلماتیک حمایت می کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت عراق نیز گفت، تمامی مجروحان این ناآرامی ها از معترضان و نیروهای امنیتی مداوا خواهند شد.

او در عین حال  اخبار مربوط به کمبود دارو و تجهیزات مورد نیاز پزشکی را تکذیب کرد.

تحسین الخفاجی، سخنگوی وزارت دفاع عراق نیز اظهار کرد: تظاهرات مسالمت آمیز شروع شد اما در ادامه با اقداماتی همراه شد که به وجهه تظاهرکنندگان خدشه وارد کرد. با وجود اینکه نیروهای امنیتی در حال مبارزه با بازمانده های داعش و مشغول تامین امنیت زائران اربعین هستند اما ما شرایط را برای حمایت از تظاهرکنندگان فراهم آوردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه