English

نخست وزیر ژاپن به دنبال دیدار با رهبر کره شمالی است

نخست وزیر ژاپن گفته به دنبال دیدار با رهبر کره شمالی است. وی هدف از این دیدار را گفتگو در مورد شهروندان ژاپنی عنوان کرده که توسط کره شمالی اسیر شده اند.

نخست وزیر ژاپن به دنبال دیدار با رهبر کره شمالی است

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، روز جمعه(12 مهرماه)، آبه شینزو نخست وزیر ژاپن گفته اسـت: من مصمم هستم تا با رهبر کره شمالی دیدار و موضوع اسارت شماری از شهروندان ژاپنی که به دست نهادهای امنیتی کره شمالی اسیر شده اند را حل کنم. این اظهار نظر نخست وزیر ژاپن در شرایطی انجام شده که کره شمالی اخیرا یک موشک بالستیک آزمایش کرده است. ناظران این اقدامات کره شمالی را برای منطقه شرق آسیا تحریک کننده و عامل بی ثباتی می دانند.

کره شمالی این هفته از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک بالیستیک که از زیردریایی پرتاب می شود خبر داد. پیونگ یانگ هدف از انجام این آزمایش را مقابله با تهدیدات خارجی و تامین امنیت خود خوانده است. 

آبه شینزو در جرین سخنرانی خود در پارلمان ژاپن گفته است: من مصمم تا کیم جونگ اون را به صورت رو در رو دیدار کنم. این دیدار بدون هرگونه پیش شرطی خواهد بود. این دیدار متمرکز بر آزادی اسیران ژاپنی خواهد بود که توسط نهادهای کره شمالی بازداشت شده اند.

ژاپن معتقد است 17 شهروند این کشور توسط کره شمالی ربوده شده اند که 5 تن از آن ها به کشورشان بازگشته اند. کره شمالی گفته است 8 نفر از آن ها جان باخته اند. 4 تن دیگر تاکنون به ژاپن بازنگشته اند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی