English

رجب طیب اردوغان:

برخی قاتلانِ جمال خاشقچی از مصونیت برخوردار هستند

رئیس جمهور ترکیه در اظهار نظری گفته است: برخی قاتلان جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی، از مصونیت قضایی برخوردارند.

برخی قاتلانِ جمال خاشقچی از مصونیت برخوردار هستند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، روز دوشنبه(8 مهرماه)، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهار نظری گفته است: ترکیه با جدیت به دنبال کشف حقیقتِ پنهانِ قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی است که سال گذشته در کنسولگری عربستان در استانبول، به دست ماموران رژیم سعودی به قتل رسید. اردوغان گفته برخی عاملان قتل جمال خاشقچی از مصونیت برخوردارند و به نظر می رسد از عدالت می گریزند.

1 سال پس از قتل جمال خاشقچی توسط ماموران آل سعود در استانبول ترکیه، اردوغان گفته است: ترکیه هنوز می خواهد که بداند جسد خاشقچی کجاست و چه کسی فرمان انجام این ماموریت مرگبار را صادر کرده است. اردوغان به این نکته اشاره کرده که قتل خاشقچی توسط عناصر "دولتِ در سایه" در عربستان سعودی انجام گرفته است.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان اخیرا در جریان مصاحبه با شبکه CBS گفته است وی مطلقا دستور قتل خاشقچی را صادر نکرده است. با این حال، به عنوان رهبر کشورش، مسوولیت این اتفاق را می پذیرد.

جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی، ستون نویس واشنگتن پست بود که در عین حال، از جمله منتقدان سرسخت محمد بن سلمان به شمار می رفت. وی آخرین بار در تاریخ 2 اکتبر سال 2018، هنگامی که به کنسولگری عربستان در استانبول وارد شد مشاهده گردید. مقام های ترکیه بر این باورند که جسد خاشقچی مثله شده و از محل جنایت خارج شده است. بقایای جسد او تاکنون کشف نشده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه