English

سرگئی لاوروف:

روابط ما با تهران بیش از گذشته در حال توسعه است

وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با محمد جواد ظریف گفت: روابط با تهران بیش از گذشته در حال توسعه است.

روابط ما با تهران بیش از گذشته در حال توسعه است

به گزارش خبرگزاری موج،  سرگئی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با محمدجواد ظریف در مسکو با اعلام نتایج مثبت این گفتگوها اظهار کرد: مذاکراتم با هیات ایرانی سازنده بود.

وزیر خارجه روسیه همچنین در ارتباط با گسترش روابط با ایران در زمینه‌های مختلف به موضوعات بشردوستانه و مبارزه با تروریسم اشاره کرد و روابط با تهران را بیش از گذشته در حال توسعه عنوان کرد.

وزیرخارجه روسیه به مشکلات و بحران در یمن، افغانستان و لیبی نیز اشاره کرد و راه حل سیاسی را تنها راه حل در بحران در این مناطق عنوان کرد.

دیپلمات ارشد روسیه همچنین با یادآور شدن توافق هسته‌ای که در شورای امنیت به تصویب رسیده، خواستار پای بندی همه طرف ها به تعهدات خود در این توافق شد.

سرگئی لاوروف همچنین ایران و روسیه را به دلیل اقدامات یکجانبه از سوی آمریکا تحت فشار عنوان کرد و با توجه به همین شرایط خواستار گسترش روابط تهران و مسکو شد.

لاوروف همچنین با اشاره به تعلیق تعهدات ایران در برجام در واکنش به اقدامات کشورهای غربی عضو این توافق، از آمریکا نیز به دلیل خروج از برجام انتقاد کرد و کاهش تعهدات داوطلبانه ایران را در راستای تعادل در این توافق دانست.

وزیرخارجه روسیه همچنین با اشاره به برخی تحرکات نظامی آمریکا در منطقه، این اقدامات را باعث تشدید اوضاع دانست و اوضاع امروز برجام را در نتیجه سیاست‌های فشار و تحریم از سوی واشنگتن عنوان کرد.

سرگئی لاوروف در عین حال در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره موضع روسیه درباره میانجی‌گری فرانسه، با استقبال از ابتکارات رئیس جمهور فرانسه اظهار امیدواری کرد که این اقدامات نتایج مثبتی را در بر داشته باشد.

لاوروف همچنین در انتهای نشست خبری خود با وزیر خارجه ایران در پاسخ به سوالی درباره موضع روسیه درباره تحرکات ترکیه و آمریکا در شرق فرات، ضمن تاکید بر ادامه مذاکرات با ترکیه درباره شرق فرات، همچنین خواستار به رسمیت شناختن حقوق همه ساکنان این منطقه شد و اجرای کامل توافقات نشست آستانه را راه حل کاهش تنش‌ها در شمال سوریه عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی