English

اتحادیه اروپا:

صربستان نباید از مسیر عضویت در اتحادیه اروپا منحرف شود

وزاری خارجه اتحادیه اروپا از صربستان خواسته اند تا از مسیر عضویت در این اتحادیه منحرف نشود و با روسیه توافق تجاری امضا نکند.

صربستان نباید از مسیر عضویت در اتحادیه اروپا منحرف شود

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از راشاتودی، وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا از صربستان درخواست کردند تا از مسیر عضویت در این اتحادیه منحرف نشود. صربستان اخیرا اعلام کرده خود را آماده امضای یک توافق تجاری با یک بلوک اقتصادی تحت رهبری روسیه می کند.

صربستان به دنبال آن است تا با اتحادیه اقتصاد اوراسیایی که از کشورهایی نظیر روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان تشکیل می شود توافق اقتصادی-تجاری امضا کند. صربستان در مدت اخیر تلاش هایی برای عضویت در اتحادیه اروپا نیز انجام داده که در این راستا باید سیاست های خود بویژه در زمینه تجارت و اقتصاد را با اتحادیه اروپا هماهنگ کند.

وزیر خارجه اسلواکی در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در هلسینکی فنلاند گفته است: اقدام صربستان در امضای توافق تجاری با روسیه، گیج کننده است. دفتر فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است 63 درصد از تجارت صربستان با کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. صربستان می تواند با هرکدام از کشورهای اتحادیه اروپا توافق تجاری امضا کند. با این حال، صربستان از تمامی توافقات تجاری خود با اتحادیه اروپا در روزی که به اتحادیه اروپا ملحق شد عقب نشینی کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه