English

شهروند ایرانی آمریکایی به اتهام نقض تحریم‌ های ایران دستگیر شد

ادی هاشمی به اتهام ارسال ماشین آلات پردازش فلزات به ایران و نقض تحریم‌ ها در فرودگاه لس آنجلس بازداشت شد.

شهروند ایرانی آمریکایی به اتهام نقض تحریم‌ های ایران دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از کورت هاوس نیوز، نیرو‌های فدرال آمریکا یک شهروند ایرانی آمریکایی را  که روز یکشنبه از ترکیه وارد فرودگاه لس آنجلس شده بود به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در فرودگاه لس آنجلس بازداشت کردند.

این شهروند ۴۶ ساله به نام مهدی ادی هاشمی به اتهام ارسال ماشین آلات پردازش فلزات به ایران و نقض تحریم‌ها بازداشت شده است. از این ماشین آلات برای تبدیل مواد خام مثل فلزات به استاندارد‌هایی خاص استفاده می‌شود. این شهروند دو تابعیتی در کل به انجام ۲۱ فقره نقض قوانین آمریکا متهم شده است.

دادستان‌های آمریکایی مدعی شده‌اند این شهروند ایرانی-آمریکایی از شرکت‌های مستقر در آمریکا و کانادا ماشین آلاتی را خریداری می‌کرده و با فاکتور‌های جعلی و بسته‌بندی آن‌ها را به امارات متحده عربی فرستاده است. از آنجا هم این ماشین آلات از راه دریا به ایران فرستاده می‌شده‌اند.

دادستان‌های لس آنجلس مدعی شده‌اند که این فرد دو بار تلاش کرده است این ماشین آلات را از طریق بندر «لانگ بیچ» در جنوب کالیفرنیا به ایران ارسال کند. بنابر اعلام دادستان‌های لس آنجلس، این ماشین آلات قوانین مربوط به «منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و مبارزه با تروریسم» را نقض می‌کند. گفته می‌شود اقدامات این شخص همچنین «قانون قدرت‌های اقتصادی اضطراری بین المللی» را هم نقض می‌کند.

این شهروند ایرانی-آمریکایی در جلسه دادگاه خود همه اتهامات وارده را رد و اعلام بی‌گناهی کرده است. در صورتی که او به همه ۲۱ جرم وارد شده متهم شود، به ۳۲۰ سال حبس محکوم خواهد شد. قرار است در تاریخ ۱۵ اکتبر، یک دادگاه برای بررسی اتهامات او برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه