English

پهپاد پیشرفته آمریکایی توسط انصارالله منهدم شد

سخنگوی نظامی جنبش انصارالله یمن گفت: پهپاد آمریکایی ام کیو ۹ حین پرواز بر فراز آسمان استان ذمار رهگیری و سرنگون شد.

پهپاد پیشرفته آمریکایی توسط انصارالله منهدم شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، سرتیپ یحیی سریع ، سخنگوی نظامی جنبش انصارالله یمن گفت: پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن (وابسته به انصارالله) موفق شدند یک فروند پهپاد آمریکایی از نوع "ام کیو ۹" را در حین پرواز بر فراز آسمان استان "ذمار" واقع در جنوب صنعاء با شلیک موشکی با دقت بالا رهگیری و سرنگون کنند.

این پهپاد از بزرگترین و جدیدترین مدل‌های پهپادهای جنگنده با تکنولوژی بالا بود. این پهپاد تولید شرکت اتومیکس آمریکا بوده و از سوی نیروهای هوایی آمریکا و انگلیس در هدف قرار دادن مناطقی در افغانستان مورد استفاده قرار گرفته است.

سخنگوی ارتش وابسته به جنبش انصارالله یمن همچنین خاطرنشان کرد: موشکی که پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد، ساخت داخل است و به زودی در یک نشست خبری از آن رونمایی می‌شود.

یحیی سریع همچنین عنوان کرد: ما به متجاوزان ائتلاف عربی به رهبری عربستان اعلام می‌کنیم که وقتی به فکر نفوذ به حریم هوایی یمن می‌افتند باید هزاران بار در محاسبات خود تجدیدنظر کنند و آسمان یمن مانند گذشته به روی متجاوزان باز نیست و روزهای آینده شاهد اقدامات غافلگیرکننده بزرگتری خواهد بود.

ائتلاف عربی تحت امر عربستان در ۲۶ مارس ۲۰۱۵ به منظور حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری دولت مستعفی یمن عملیات نظامی در یمن را آغاز کرد. یمن به دلیل حملات متعدد این ائتلاف از شدیدترین بحران انسانی در جهان رنج می‌برد و بر اساس آمار سازمان ملل ۲۲ میلیون تن از شهروندان یمنی که حدود ۷۵ درصد از ساکنان این کشور را تشکیل می‌دهند، به انواع کمک‌ها و حمایت‌های انسانی نیاز دارند. جنگ یمن صدها کشته و زخمی‌های زیادی بر جای گذاشته و این کشور را به سمت قحطی و گرسنگی پیش برده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه