English

دونالد ترامپ:

طرح معامله قرن پس از انتخابات فلسطین رونمایی می شود

رئیس جمهور آمریکا گفت: احتمالا برای رونمایی از معامله قرن تا بعد از انتخابات رژیم صهیونیستی صبر می‌ کنم، البته ممکن است بخش‌ هایی از آن را منتشر کنیم.

طرح معامله قرن پس از انتخابات فلسطین رونمایی می شود

به گزارش خبرگزاری موج، دونالد ترامپ ،  رئیس جمهور آمریکا بامداد یکشنبه اظهار کرد: طرح پیشنهادی آمریکا برای سازش تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی ( معامله قرن ) احتمالا پس از انتخابات فلسطین اشغالی رونمایی خواهد شد.

وی که در شهر «موریستاون» نیوجرسی در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سؤال که آیا برای رونمایی از این طرح تا بعد از انتخابات رژیم صهیونیستی صبر می‌کند، گفت: «احتمالا صبر می‌کنم، البته ممکن است بخش‌هایی از آن را منتشر کنیم.»

ترامپ افزود: «می‌دانید که افراد بسیار مستعدی داریم [که روی این طرح کار می‌کنند]. اما این احتمالا دشوارترین توافق است. صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها. چراکه دهه‌ها تنفر میان آن‌ها وجود دارد. این میزان از تنفر توافق را دشوار می‌کند. اما فکر می‌کنم من با گفتن اینکه "ببینید، اگر توافق نکنید، دیگر به شما پول نمی‌دهیم"، کمک خیلی بزرگی کرده‌ام. بقیه هم باید از مدت‌ها پیش از من همین کار را می‌کردند.»

ترامپ توافق میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی را «معامله قرن» خوانده است. تیمی به ریاست «جرد کوشنر» داماد و مشاور او اکنون مشغول تدوین این طرح است که گفته می‌شود قدس را از فلسطینی‌ها گرفته و حق بازگشت را نیز از آوارگان فلسطینی سلب می‌کند.

بیش از یک سال است که این قرار است آمریکا از این طرح رونمایی کند، اما این امر هر بار به دلیلی به تعویق می‌افتد. آخرین موعد رونمایی از معامله قرن بهار امسال بود، اما ناتوانی «بنیامین نتانیاهو» از تشکیل کابینه‌ای تازه و اعلام برگزاری مجدد انتخابات، پرده‌برداری از این طرح را متوقف کرد.

واشنگتن البته در نشستی در منامه بحرین از آنچه «چشم‌انداز اقتصادی» معامله قرن خوانده، رونمایی کرده است. بعدها نه تنها کارشناسان، بلکه حتی شخص کوشنر این نشست را شکست‌خورده توصیف کردند. 

ترامپ در تلاش برای وادار کردن فلسطینی‌ها به پذیرش معامله قرن، تقریبا تمام کمک‌های مالی واشنگتن به تشکیلات خودگردان و نهادهای بین‌المللی حامی فلسطین را قطع کرده است. او همچنین قدس را به پایتختی رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته است. در واکنش به این اقدامات، تشکیلات خودگردان اعلام کرده است که در روند مذاکرات سازش مشارکت نمی‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی