English

شینزو آبه به روسیه سفر می کند

دولت ژاپن اعلام کرد: نخست‌وزیر ژاپن ماه سپتامبر (شهریور) امسال به روسیه سفر می کند.

شینزو آبه به روسیه سفر می کند

به گزارش خبرگزاری موج، دولت ژاپن در اطلاعیه ای اعلام کرد، شینزو آبه ، نخست‌وزیر این کشور قصد دارد ماه سپتامبر (شهریور) امسال به روسیه سفر کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یوشیهیده سوگا سخنگوی کابینه ژاپن روز دوشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد لازم است رهبران دو کشور به‌خاطر «مسائل موجود میان دو ملت» به‌طور مستقیم با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

روز جمعه وزیر امور خارجه ژاپن اعتراض کشورش را به سفر «دیمیتری مدودوف» نخست‌وزیر روسیه به جزایر تحت مناقشه کوریل اعلام کرد.

 جزایر کوریل که در ژاپن با عنوان قلمروی شمالی نامیده می‌شود، در پایان جنگ جهانی دوم توسط نیروهای شوروی سابق تصرف شدند. هر دو کشور مدعی مالکیت بر این جزایر هستند و ژاپن به دنبال بازگرداندن آن به قلمروی خود است. اختلافات میان ژاپن و روسیه بر سر این منطقه از زمان پایان جنگ جهانی دوم تا کنون ادامه داشته و لاینحل باقی مانده است.

ماه گذشته ولادیمیر پوتین   رئیس‌جمهور روسیه پس از دیدار با «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن گفت که دو کشور درباره پیمان صلح گفت‌وگو کرده‌اند، اما این گفت‌وگوها که ظاهراً بی‌نتیجه بوده قرار است همچنان ادامه داشته باشد.

از دیگر موارد اختلاف میان دو کشور استقرار تجهیزات نظامی آمریکایی در خاک ژاپن است. روسیه پیش‌تر به صراحت از تقویت نظامی آمریکا در ژاپن انتقاد کرد و گفت، مسکو سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا مستقر در ژاپن را «تهدید مستقیم» برمی‌شمارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه