English

۸۰ کشته و زخمی درپی حمله نیروهای حفتر به یک مراسم عروسی

نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی با حمله پهپادی به یک مراسم عروسی در جنوب غربی لیبی، ۸۰ کشته و زخمی بر جای گذاشتند.

 ۸۰ کشته و زخمی درپی حمله نیروهای حفتر به یک مراسم عروسی

به گزارش خبرگزاری موج شبکه الجزیره به نقل از چند منبع مطلع اعلام کرد که حدود ۴۰ غیرنظامی درپی حمله هوایی یک پهپاد وابسته به نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی  به رهبری خلیفه حفتر به یک مراسم عروسی در شهر "مُرزُق" در جنوب غربی لیبی کشته شدند.

طبق این گزارش، در جریان این حمله ۴۰ تن دیگر نیز مجروح شدند.

در همین راستا، رحمة ابوبکر، عضو پارلمان لیبی اعلام کرد که این پهپاد وابسته به خلیفه حفتر در چهار موج حمله غیرنظامیان حاضر در این مراسم عروسی را هدف قرار داد.

وی هیئت اعزامی سازمان ملل به لیبی را مسؤول این حمله هوایی دانست و گفت: حفتر این شهر به دلیل نشان دادن استقامت و رد قدرت نظامی هدف قرار می‌دهد.

چند منبع محلی نیز به الجزیره گفتند که اوضاع این شهر به دلیل حمله مذکور بسیار بحرانی است و حمله به مرزق اولین حمله نیست و پیشتر نیز حملات مشابهی انجام شده و در این حملات تأسیسات عمومی و غیرنظامی در مرزق هدف قرار گرفته شده بودند.

در همین راستا، محمد عمر، عضو شورای شهر مرزق نیز تصریح کرد، یک پهپاد نظامی وابسته به نیروهای خلیفه حفتر محله "القلعه السکنی" را هدف قرار داد و منجر به خسارت‌های جانی و مادی زیادی شد.

این درحالی است که نیروهای خلیفه حفتر تا بدین لحظه هیچ‌گونه واکنشی نسبت به این حمله نشان نداده‌اند.

پیشتر نیز در اثر یک حمله هوایی توسط نیروهای وابسته به خلیفه حفتر به مرکز نگهداری آوارگان غیرقانونی در منطقه تاجوراء در اطراف طرابلس دست‌کم ۴۴ مهاجر کشته و ۱۳۰ تن دیگر مجروح شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه