English

اعتراض حامد کرزای در خصوص اظهارات دونالد ترامپ

رئیس‌جمهوری سابق افغانستان در دیدار با فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان به اظهارات رییس جمهور آمریکا درخصوص نحوه پیروزی در جنگ افغانستان اعتراض کرد.

اعتراض حامد کرزای در خصوص اظهارات دونالد ترامپ

به گزارش خبرگزاری موج به نوشته روزنامه افغانستان تایمز، حامد کرزای ، رئیس جمهور سابق افغانستان در دیدار با تادامیچی یاماموتو، فرستاده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان و رئیس هیات کمک رسان سازمان ملل در این کشور، اعتراض خود را نسب به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره نحوه پیروزی در جنگ افغانستان ابراز داشت و به فرستاده سازمان ملل تاکید کرد تا نگرانی‌های مردم افغانستان را در این باره به دبیرکل سازمان ملل انتقال دهد.

ترامپ گفته بود: اگر بخواهم، می‌توانم ظرف یک هفته در این جنگ پیروز شوم. به دنبال کشتن ۱۰ میلیون تن نیستم. خوب بسیاری از آنها افراد بیگناهی هستند. من به دنبال این کار نیستم. من درباره نبرد اتمی حرف نمی‌زنم درباره یک نبرد متعارف حرف می‌زنم. اما نمی‌خواهم میلیون‌ها تن از افراد بیگناه افغانستانی را بکشم.

ترامپ در ژوئن هم اظهارات مشابهی داشت که باعث خشم مردمی شده بود؛ وی گفته بود که ظرف یک هفته جنگ افغانستان را به اتمام می‌رساند اما با انجام این کار، می‌تواند باعث مرگ میلیون ها تن شود.

کرزای و فرستاده سازمان ملل در امور افغانستان همچنین به بررسی و تبادل دیدگاه‌ها درباره روند صلح افغانستان، تحولات اخیر در این حوزه و همچنین ضرورت تبدیل این روند به امری مختص به افغان‌ها با هدف ضمین صلحی بادوام در کشور پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه