English

افزایش سوء تغذیه در ونزوئلا/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه ونزوئلا

آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: سه پسرخوانده رئیس جمهور ونزوئلا، یک تاجر کلمبیایی و 6 نفر دیگر که شبکه فاسدی را اداره می‌کنند، تحریم شدند، شبکه‌ای که از واردات مواد غذایی ضروری سود می‌برد.

افزایش سوء تغذیه در ونزوئلا/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، درپی افزایش تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا در ماه‌های اخیر؛ ونزوئلا با یک بحران سیاسی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و به گفته سازمان ملل، یک چهارم از جمعیت ۳۰ میلیون‌ نفری‌اش به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارد.

این تحریم‌های جدید سه پسرخوانده نیکولاس مادورو ، رئیس جمهور ونزوئلا یعنی والتر جاکومپ گاویدیا فلورس، یوسر دانیل گاویدیا و یوسل الکساندر گاویدیا فلورنس را که به گفته آمریکا با الکس ناین ساب مورن تاجر کلمبیایی و آلوارو پولیدو شریک تجاری‌اش همکاری کرده تا همزمان با افزایش سوء تغذیه در ونزوئلا از واردات مواد غذایی ضروری به این کشور سود ببرند، هدف گرفته است.

یکی از مقامات ارشد آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: آنچه وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز توصیف کرده، یک شبکه فوق‌العاده پیچیده است که هدفش ربودن مواد غذایی از فقرای ونزوئلا و سود رساندن به اعضای دولت کاراکاس و خانواده‌هایشان است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: دولت ونزوئلا همزمان با وخیم‌تر شدن بحران اقتصادی‌اش در سال ۲۰۱۶ میلادی برنامه‌ای را برای تامین مواد غذایی یارانه‌ای به فقرا تدوین کرد که ساب و یک شریک تجاری آن را سازماندهی کردند تا بتوانند مواد غذایی را با بالاترین سود برای خودشان وارد کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تحت نظارت مادورو ساب مزایای یارانه‌ای را درو کرده و تنها بخش جزئی از مواد غذایی لازم برای برنامه CLAP را وارد کرده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا افزود: ساب صدها میلیون دلار را در سراسر جهان پولشویی کرده در حالی که به پسرخوانده‌های مادورو رشوه داده تا بتوانند به قراردادها دسترسی پیدا کند. علی رغم این تحریم‌ها، مادورو اعلام کرد که یارانه‌های مواد غذایی ادامه خواهند یافت و حتی یک میلیون تحریم هم نمی‌تواند برنامه CALP را متوقف کند. این مواد غذایی متعلق به مردم ونزوئلا است. این برنامه ۱۶.۳ میلیون ذینفع در سال ۲۰۱۸ میلادی داشت است.

خوآن گوآیدو رهبر اپوزیسیون و رئیس جمهوری خود خوانده موقت ونزوئلا ضمن محکوم کردن این افراد تحریم شده، گفت: آنها با سود بردن از رنج مردم ونزوئلا خود را ثروتمند کرده‌اند.

تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا ساب، پسرخوانده‌های مادورو و همچنین شش تن دیگر را که در این برنامه فساد ادعا شده شرکت داشتند، از دسترسی به سیستم مالی آمریکا یا انجام هر گونه کار تجاری در آنجا منع می‌کند.

ساب و پولیدو به پولشویی و انتقال حدود ۳۵۰ میلیون دلار از ونزوئلا به آمریکا یا از طریق آمریکا به حساب‌های خارجی که متعلق به آنها و یا تحت کنترل آنهاست متهم شده‌اند. این دو در نوامبر سال ۲۰۱۱ میلادی توسط هوگو چاوز رئیس جمهوری سابق ونزوئلا برای ساخت مسکن برای اقشار کم‌درآمد، استخدام شده بودند.

ساب ۴۷ ساله و پولیدوی ۵۵ ساله به خاطر این اتهامات با ۲۰ سال حبس مواجه هستند. وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین ۱۳ کمپانی را که در سراسر جهان به ثبت رسیده‌اند، تحریم کرده و گفت: این کمپانی‌ها بخشی از یک شبکه پیچیده شرکت‌های کاغذی هستند که در این برنامه واردات مواد غذایی شرکت دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه