English

واشنگتن پست:

همکاری هوآوی با کره شمالی در ساخت و نگهداری از شبکه های بی سیم

واشنگتن پست در گزارشی به همکاری پنهانی شرکت چینی هوآوی و کره شمالی، در ساخت و نگهداری شبکه های بی سیم اشاره کرده است.

همکاری هوآوی با کره شمالی در ساخت و نگهداری از شبکه های بی سیم

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از ینی شفق، واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد: شرکت چینی هوآوی به طور مخفیانه با کره شمالی در زمینه ساخت و نگهداری از شبکه بی سیم بازرگانی این کشور همکاری داشته است. واشنگتن پست برای این ادعای خود به برخی منابع و اسناد استناد کرده است.

شرکت هوآوی اندکی قبل توسط ایالات متحده آمریکا در لیست سیاه قرار داده بود. این اقدام شرکت هوآوی سوال هایی زیادی را در این رابطه که آیا هوآوی که از قطعات و تجهیزات آمریکایی در تولیدات خود استفاده می کند ، تحریم های آمریکا بر علیه کره شمالی را نقض کرده است یا خیر، برانگیخته است.  

آمریکا در ماه می، هوآوی را در لیست سیاه خود قرار داده بود. دولت آمریکا دلیل این اقدام را حفاظت از امنیت ملی خود اعلام کرده بود. این اقدام دولت آمریکا، بسیاری از شرکت های آمریکایی را از فروش قطعات مربوط به فناوری به این شرکت چینی منع می کرد. با این حال، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته گفت: شرکت های آمریکایی می تواند فروش قطعات و تجهیزات به هوآوی را از سر بگیرند. این اقدام ترامپ در راستای تنش زدایی آمریکا در روند مذاکرات تجاری با چین ارزیابی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه