English

بغداد:

هیچ مذاکره‌ای با نیروهای دموکراتیک سوریه نداشتیم

یک منبع مسئول در سفارت بغداد در سوریه، قاطعانه هر گونه مذاکره با شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه را رد کرد.

هیچ مذاکره‌ای با نیروهای دموکراتیک سوریه نداشتیم

به گزارش خبرگزاری موج، منابع خبری مدعی مذاکره دولت عراق با شبه‌نظامیان کُرد موسوم به « نیروهای دموکراتیک سوریه » (قسد) شدند.

یک منبع مسئول در سفارت بغداد در سوریه، به صورت قاطع، هر گونه مذاکره با این شبه‌نظامیان را رد کرد.

نیروهای دموکراتیک شبه‌نظامیانی هستند که تمایلات جدایی‌طلبانه دارند و تحت حمایت ایالات متحده آمریکا هستند. این عناصر، اخیرا به دستور آمریکا، به یک تاجر صهیونیست اختیار تام دادند تا بدون موافقت دولت سوریه، نفتی را که از شرق این کشور استخراج می‌شود، به فروش برساند .

این منبع عراقی به روزنامه الوطن سوریه گفت که «دولت‌های عراق و سوریه در تلاشند که گذرگاه بوکمال-قائم را باز کنند و کار بر روی آن همچنان ادامه دارد و به مراحل پیشرفته‌ای نیز رسیده‌اند».

وی با بیان اینکه هر آنچه درباره ایجاد یک گذرگاه دیگر توسط عراق منتشر شده، صحت ندارد، تأکید کرد، این گذرگاه که در رسانه‌ها مطرح شده، «یک گذرگاه غیر رسمی و غیر قانونی است و هیچ صحبتی بین طرفین (سوری و عراقی) پیرامون آن وجود ندارد».

این منبع عراقی با اشاره به اینکه اخبار منتشر شده درباره این گذرگاه، صرفا اظهارات شبه‌نظامیان کرد است، خاطر نشان کرد که چنین گذرگاهی «تحت کنترل ارتش سوریه نیست، پس چگونه بر سر ایجاد آن، توافق شده است؟». وی هدف از انتشار چنین خبرهایی را منحرف کردن افکار عمومی قلمداد کرد.

منابع خبری درباره جزئیات این توافق ادعایی، اعلام کرده بودند که طرف عراقی، به سبب نبود پرچم دولت قانونی سوریه، حاضر به افتتاح این گذرگاه نشده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه