English

مارک اسپر:

برای مقابله با چین باید پایگاه‌های جدیدی ایجاد کنیم

گزینه رئیس‌جمهور آمریکا برای تصدی وزارت دفاع این کشور گفت: برای مقابله با تهدیدات چین در منطقه ایندو-پاسیفیک پایگاه‌های نظامی جدید مورد نیاز است.

برای مقابله با چین باید پایگاه‌های جدیدی ایجاد کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، مارک اسپر گزینه دونالد ترامپ برای تصدی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: برای مقابله با تهدیدات چین در منطقه ایندو-پاسیفیک پایگاه‌های نظامی جدید مورد نیاز است.

به نوشته روزنامه «ژاپن تایمز»، اسپر روز سه‌شنبه در جلسه پاسخ به سوالات سناتورها گفت: «چین پیشرفت‌های تکنولوژیکی چشمگیری در زمینه سیستم‌های تسلیحاتی ایجاد کرده است که برای شکست دادن یا کاهش تأثیر قابل توجه نیروهای آمریکایی طراحی شده‌اند، مانند برد و دقت تسلیحات موشکی ».

او گفت:‌ «چین بر روی افزایش  قابل توجه موشک‌های کروز برای حملات زمینی و موشک‌های بالستیک دارای بردهای کوتاه، متوسط و بلند سرمایه‌گذاری کرده تا بتواند اهدافی را تا زنجیره دوم جزایر در معرض خطر قرار دهد».

به عقیده کارشناسان، آمریکا قصد دارد مکان پایگاه‌های نظامی بزرگ خود در این منطقه را بر اساس آنچه زنجیره جزایر می‌نامد جابجا کند.

«لیل  موریس»، تحلیل‌گر مسائل سیاسی حوزه چین گفت: «پاسخ او (اسپر) بازتاب‌دهنده چیزی است که فرمانده نیروی هوایی و فرماندهان سایر نیروها از آن به‌عنوان وجود نیاز به تنوع بخشی به پایگاه‌های نظامی سنتی و بزرگ مانند پایگاه هوایی کادنا در ژاپن نام می‌برند».

سال ۲۰۱۷ تصاویر یک ماهواره نشان داد ارتش چین در «صحرای گبی»، حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا را تمرین می‌کند.

اسپر و دیگر متخصصان، برای مقابله با چنین سناریویی به‌دنبال تنوع بخشیدن به طیف گزینه‌ها برای ایجاد پایگاه نظامی هستند.

آمریکا حدود ۸۰۰ پایگاه نظامی در قسمت‌های مختلف جهان دارد که بیشتر آن‌ها را پس از جنگ‌جهانی دوم به دست آورده است. بین سال‌های ۱۹۴۶ و ۱۹۵۸، ارتش آمریکا در جزایر مرجانی اقیانوس هند ۲۳ بمب اتم آزمایش کرد.

واشنگتن قصد داشت در جزایر «گالاپاگوس» نیز که تحت حاکمیت اکوادور قرار دارد پایگاه نظامی ایجاد کند اما با واکنش منفی دولت این کشور مواجه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه