English

نخست وزیر تایلند پایان دوره حکومت نظامی در این کشور را اعلام کرد

پرایوت چان اوچا نخست وزیر تایلند در اظهار نظری گفت: دوره دولت نظامی در این کشور به پایان رسیده و از اکنون، تایلند کشوری با دموکراسی و پادشاهی مشروطه خواهد بود.

نخست وزیر تایلند پایان دوره حکومت نظامی در این کشور را اعلام کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از راشاتودی، پرایوت چان اوچا نخست وزیر تایلند به طور رسمی از سمت خود به عنوان نخست وزیر حکومت نظامی در تایلند استعفا کرد. وی گفت: از این پس، کشور تایلند به مثابه یک دموکراسی معمولی کار خود را ادامه خواهد داد. تایلند 5 سال است که با حکومت نظامی اداره می شود. با این حال، پرایوت با توجه به حمایت های سیاسی که از وی وجود دارد، همچنان به عنوان نخست وزیر تایلند به کار خود ادامه می دهد. 

پرایوت چان اوچا در یک نطق تلویزیونی گفت: دولت نظامی در زمینه های مختلفی برای کشور ایجاد موفقیت کرد که از آن جمله می توان به حل شدن مشکل ماهیگیری غیرقانونی و یا مقابله با قاچاق انسان اشاره کرد. 

پرایوت چان اوچا که پیش از این فرمانده ارتش تایلند بوده است، در سال 2014 و از طریق کودتا قدرت را به دست آورد و گفت مداخله نظامی در کشورش برای مقابله با بی نظمی های ناشی از 6 ماه تظاهرات خیابانی، لازم بوده است. 

پرایوت گفته است: تایلند اکنون یک کشور کاملا دموکراتیک با پادشاهی مشروطه است. این کشور پارلمانی دارد که اعضای آن باید با رای مردم انتخاب شوند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه