English

نخست وزیر ایتالیا:

روابط خود را با روسیه تقویت می کنیم

نخست‌وزیر ایتالیا بعد از دیدار با ولادیمیر پوتین بر روابط خوب دو کشور و نقش برجسته مسکو در حل بحران‌های ونزوئلا، روسیه و اوکراین تاکید کرد.

روابط خود را با روسیه تقویت می کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، به دنبال دیدار سران ایتالیا و روسیه در رم، نخست‌وزیر این کشور عضو اتحادیه اروپا ضمن تمجید از روابط دو کشور، نقش روسیه در حل بحران‌های لیبی، سوریه و ونزوئلا را «نقشی برجسته» توصیف کرد.

بعد از دیدار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه با همتای ایتالیایی و همچنین «جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا، کونته در مطلبی در صفحه شخصی فیس‌بوک خود بر رم بر پتانسیل بالای موجود برای تقویت دوستی بین دو کشور تاکید کرد.

نخست‌وزیر ایتالیا نوشت: «بهترین کلیدواژه‌هایی که می‌توانند جو موجود در دیدار امروز با رئیس‌جمهور پوتین را توصیف کنند، اینها هستند: دوستی، مذاکره، تقویت همکاری دوجانبه و تبادلات فرهنگی».

کونته تصریح کرد: «دوستی بین ایتالیا و روسیه پتانسیل بالایی دارد و ما داریم این روابط را توسعه می‌دهیم و تلاش‌هایمان را به صورت روزانه برای اطمینان از امنیت، رفاه و برابری قرار داده‌ایم».

وی با اعلام اینکه رایزنی‌های فشرده و عمیقی با پوتین درباره مسائل بین‌المللی داشته، بر نقش برجسته روسیه در حل بحران‌های منطقه‌ای تاکید کرد.

نخست‌وزیر ایتالیا در مطلب فیس‌بوکی خود نوشت: «ما موافقت کردیم که یک رویکرد جامع برای مذاکره ضرورت دارد؛ مذاکره‌ای که به حل مهم‌ترین بحران‌های منطقه‌ای از لیبی گرفته تا سوریه، اوکراین و ونزوئلا کمک خواهد کرد. مطمئنم که مسکو نقشی برجسته در حل این بحران‌ها ایفا می‌کند».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه