English

موضع چین در نشست جی ۲۰، مخالفت با "حمایت گرایی" خواهد بود

مقام های چینی اعلام کرده اند در نشست جی 20 که قرار است در هفته جاری در ژاپن برگزار شود، از چندجانبه گرایی و تجارت آزاد حمایت می کنند و بر علیه حمایت گرایی و یکجانبه گرایی موضع گیری خواهند کرد.

موضع چین در نشست جی 20، مخالفت با "حمایت گرایی" خواهد بود

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز دوشنبه(3 تیرماه)، چین اعلام کرد: در نشست جی ۲۰ که در هفته جاری برگزار خواهد شد، از تجارت آزاد و چند جانبه گرایی پشتیبانی خواهد کرد. چین در نشست جی 20، در مخالفت با سیاست "حمایت گرایی" موضع گیری می کند. این رویکرد در شرایطی اتخاذ می شود که پکن درگیر جنگ تجاری با واشنگتن است.

با این حال، دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ژی جی پینگ رئیس جمهور چین در حاشیه نشست گروه جی 20 در ژاپن، امیدواری ها در مورد دستیابی به یک توافق که به جنگ تجاری میان دو قدرت اقتصادی جهان خاتمه دهد را افزایش داده است. 

ژانگ جون معاون وزیر امور خارجه چین گفته است: چین با دیگر اعضای گروه جی 20 به طور نزدیک کار می کند و قویا از چندجانبه گرایی و نظمی در تجارت جهانی حمایت می کند که قانون محور باشد. پکن بر این باور است که یکجانبه گرایی و حمایت گرایی، به اقتصاد جهانی لطمات جدی وارد ساخته اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه