English

مایک پمپئو:

آماده از سرگیری مذاکرات با کره شمالی هستیم

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما آماده مذاکره هستیم و اگر کره شمالی نشان دهد برای چنین گفت‌وگوهایی آمادگی دارد، در بازه اندکی برای از سرگیری مذاکرات آماده خواهیم بود.

آماده از سرگیری مذاکرات با کره شمالی هستیم

به گزارش خبرگزاری موج، مایک پامپئو ، وزیر امور خارجه آمریکا درباره احتمال مذاکره مجدد آمریکا و کره شمالی گفت: امیدواریم نامه اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی "مبنای خوبی را برای ادامه این گفت‌وگوهای مهم با کره‌ای‌ها به منظور خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره" ایجاد کند.

به نقل از آسوشیتدپرس، خبرگزاری دولتی کره شمالی نامه ترامپ به کیم را "عالی" توصیف و گزارش کرده است که کیم در واکنش به این نامه گفته، "به طور جدی محتوای این نامه را در نظر خواهد گرفت". مشخص نیست که در این نامه به چه مطالبی اشاره شده است.

ترامپ در ماه جاری میلادی اظهار کرد، نامه‌ای "زیبا" از کیم گرفته است. او همچنین اخیراً گفته است، از کره شمالی یک "نامه تبریک تولد" به دستش رسیده است.

پامپئو که این اظهارات را پیش از ترک واشنگتن برای سفر به خاورمیانه بیان کرد، در ادامه ابراز امیدواری کرد که مذاکرات در سطح کاری از سر گرفته شوند.

وی اظهار کرد: از زمان برگزاری نشست هانوی (دومین دیدار رو در روی کیم و ترامپ) روی ایجاد مبنایی (برای از سرگیری مذاکرات) کار کرده‌ایم و بر این باوریم که در جایگاه بهتری قرار داریم. من فکر می‌کنم اظهارات کره شمالی (پس از دریافت نامه ترامپ) نشان می‌دهند که فرصتی واقعی برای از سرگیری مذاکرات وجود دارد.

پامپئو در ادامه گفت: ما آماده مذاکره هستیم و اگر کره شمالی نشان دهد برای چنین گفت‌وگوهایی آمادگی دارد، در بازه اندکی برای از سرگیری مذاکرات آماده خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه