English

ولادیمیر پوتین:

بگذارید آمریکا برای خودش تصمیم بگیرد

رئیس جمهور روسیه گفت: بگذارید آمریکا برای خودش تصمیم بگیرد، اینکه به توسعه روابط با روسیه نیاز دارد یا نه (به خودشان مربوط است) اگر نیاز ندارد ما منتظر می‌مانیم.

بگذارید آمریکا برای خودش تصمیم بگیرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اینترفکس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با انتقاد از رویکرد یکجانبه آمریکا در عرصه سیاست خارجی اظهار کرد: دونالد ترامپ تصمیماتش را مستقلا می‌گیرد و به همین علت نمی‌تواند چیزهایی زیادی انجام دهد.

وی تاکید کرد که این مساله نشان دهنده این است که سیستم سیاسی ایالات متحده چگونه کار می‌کند...

وی افزود: بگذارید آمریکا برای خودش تصمیم بگیرد، اینکه به توسعه روابط با روسیه نیاز دارد یا نه (به خودشان مربوط است) اگر نیاز ندارد ما منتظر می‌مانیم.

از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا و برخلاف پیش بینیها در زمینه بهبود روابط مسکو و واشنگتن، روابط دو کشور به دلایل عمده از جمله اختلاف نظر در زمینه طیف وسیعی از موضوعات جهانی رو به وخامت گذاشته است.

رئیس جمهوری روسیه اخیرا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی هم «میر» گفته بود: روابط آمریکا و روسیه به سمت سرازیری پیش رفته و هر روز بدتر و بدتر می‌شود.

پوتین تحریم‌های متعدد دولت کنونی آمریکا را عامل اصلی وخامت روابط واشنگتن و مسکو دانسته اما ابرازی امیدواری کرد دو طرف بتوانند روابط خود را به وضعیت باثبات‌تری برگردانند.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین افزود: «ما واقعا امیدواریم که عقل سلیم در نهایت موفق ‌شود. این شامل تمام شرکای ما از جمله همکاران آمریکایی نیز می‌شود... ما می‌توانیم در چارچوب نشست آتی گروه 20 به تصمیماتی برسیم که سازنده باشد و شرایط پایدار لازم برای همکاری اقتصادی را فراهم کند».

روابط روسیه با آمریکا طی سال‌های اخیر بر سر تحریم‌های گسترده واشنگتن علیه مسکو حول مسائل ادعایی که واشنگتن طرح کرده، مانند موضوع اوکراین و شبه‌جزیره کریمه یا پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا ، پرتنش شده است.

پوتین و ترامپ در نشست گروه 20 که قرار است در اوساکای ژاپن برگزار شود حضور دارند و به گفته جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، دیداری میان رهبران دو کشور برنامه ریزی شده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی