English

نیویورک تایمز مدعی شد؛

اینستکس آن چیزی که ایران انتظارش را دارد نخواهد بود

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: اروپایی‌ها به طور مشخص در بعد اقتصادی کاری از پیش نخواهند برد. حتی اگر اروپایی‌ها پس از یک سال تلاش اینستکس را راه بیندازند، برای ایرانی‌ها آن کاری را که می‌خواهند انجام نخواهد داد.

اینستکس آن چیزی که ایران انتظارش را دارد نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری موج، برخی تحلیل‌گران مستقر در اندیشکده‌های غربی اعتقاد دارند که  ساز و کار مالی پیشنهادی طرف‌های اروپایی برجام ، حتی اگر اجرا هم شود کاری از پیش نمی برد.  

به نوشته شماره سه شنبه روزنامه نیویورک تایمز جرمی شاپیرو از مقام‌های سابق وزارت خارجه آمریکا و عضو کنونی اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا در زمینه تعهدهای برجامی اروپا به ایران اظهار داشت: اروپایی‌ها به طور مشخص در بعد اقتصادی کاری از پیش نخواهند برد. حتی اگر اروپایی‌ها پس از یک سال تلاش اینستکس را راه بیندازند،  برای ایرانی‌ها آن کاری را که می‌خواهند انجام نخواهد داد.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، گیلائوم خاویر بندر  دیگر تحلیلگر حوزه ایران در اندیشکده جرمن مارشال می‌گوید اروپایی‌ها بین ایران و آمریکا گیر افتاده‌اند و این ناراحت‌کننده است چرا که آنها در اولین مرحله توافق را ایجاد کردند.

به گفته او، اروپایی‌ها به ارزش توافق هسته‌ای با ایران باور دارند و برای آنها سخت است که به نبودن آن فکر کنند.

این تحلیل‌گر بر این باور است که اروپایی‌ها به‌جای تمرکز بر خطرات فعلی که نه دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای بلکه خطر وقوع درگیری اتفاقی در خاورمیانه است، بر خود توافق تمرکز کرده‌اند و می‌خواهند با راه‌حل مالی ابداعی خود آن را حفظ کنند اما این راه‌حل کافی نخواهد بود.

نیویورک‌تایمز بار دیگر از شاپیرو نقل کرده است که ایرانی‌ها تلاش نمی‌کنند که راهی بیابند که اروپایی‌ها را ناراحت نکند. آنها همان بازی را در دستور کار دارند که در سال 2003 انجام دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه