English

سازمان ملل متحد:

۷۱ میلیون نفر توسط جنگ و خشونت های داخلی آواره شده اند

کمیسیونر عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد گفت: حدودا 71 میلیون نفر در سطح جهان به دلایلی چون جنگ، آزار و اذیت، و دیگر انواع خشونت، آواره شده اند. این آمار تا پایان سال 2018 ارائه شده است.

71 میلیون نفر توسط جنگ و خشونت های داخلی آواره شده اند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، روز چهارشنبه(29 خردادماه)، آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد: حدودا 71 میلیون نفر در سطح جهان به دلیل جنگ، آزار و اذیت، و دیگر انواع خشونت، آواره شده اند. این میزان حدود 2 میلیون نفر بیش از آمار سال گذشته است.

گزارش سالانه روندهای جهانی که توسط کمیسیونر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان منتشر می شود، شمار پناهجویان و مردم آواره شده در داخل کشورها را تا پایان سال 2018 اعلام کرده است. آمارهای جدید، در آستانه روز جهانی پناهندگان اعلام شده اند. فیلیپو گرندی کمیسیونر عالی پناهندگان طی پیامی به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و دیگر رهبران جهان گفته است: این ناخوشایند است که مهاجران و پناهندگان را به مثابه تهدیداتی علیه موقعیت های شغلی و امنیت کشورهای میزبان قلمداد کنیم. آن ها خود از عدم امنیت و خطر فرار کرده اند.

فیلیپو گرندی که در جمع خبرنگاران در ژنو سخن می گفت اعلام کرده: منازعات جدید و موقعیت هایی که به تولید آوارگان و پناهجویان منجر می شوند در شرایط فعلی در حال افزایش هستند. هنوز مشکلات مهاجران و پناهجویان قدیمی رفع نشده است که این خود آسیب زا است.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه