English

رئیس جمهور افغانستان:

پیشرفت غیرمنتظره و سریع در گفتگو با طالبان اتفاق نمی افتد

رئیس جمهور افغانستان گفت: فرآیند صلح افغانستان و گفتگو با طالبان زمان بر است و نباید انتظار وقوع پیشرفت غیرمنتظره در این مسیر را داشت.

پیشرفت غیرمنتظره و سریع در گفتگو با طالبان اتفاق نمی افتد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از عرب نیوز، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در اظهار نظری گفته است: فرآیند صلح افغانستان و گفتگو با طالبان نیاز به زمان دارد و هیچ پیشرفت غیرمنتظره ای در این مسیر اتفاق نمی افتد.

رئیس جمهور افغانستان افزوده است: ما تعهد آمریکا به یک راهکار سیاسی برای حل بحران در افغانستان را جدی می گیریم و با طرف های بین المللی برای ایجاد اجماع جهت حصول صلح رایزنی می کنیم. با این حال، بدون شکل گیری اجماع و توافق منطقه ای در مورد صلح و بدون مخاطب قراردادن حامیان طالبان، فرآیند صلح افغانستان و گفتگو با طالبان قطعا زمان بر خواهد بود و شاهد پیشرفت غیرمنتظره در این زمینه نخواهیم بود.

اشرف غنی این اظهارات را در جریان نشست سازمان همکاری شانگهای در بیشکک قرقیزستان ایراد کرده است. اظهارات وی اولین واکنش و اظهار نظر از سوی ریاست جمهوری افغانستان از زمان آغاز گفتگوهای آمریکا با طالبان در قطر است. هیات طالبان تاکنون از هرگونه مذاکره مستقیم با دولت افغانستان خودداری ورزیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه