English

اظهارنظر پامپئو درباره نخست‌ وزیر آتی انگلیس

وزیر خارجه آمریکا گفت: ممکن است آقای کوربین وارد این عرصه شده و به عنوان نخست وزیر انگلیس انتخاب شود. شما باید بدانید که ما منتظر نخواهیم ماند تا او دست به اقداماتی بزند تا بعد ما به آنها واکنش نشان دهیم.

اظهارنظر پامپئو درباره نخست‌ وزیر آتی انگلیس

به گزارش خبرگزاری موج به نوشته روزنامه واشنگتن پست، مایک پامپئو   وزیر خارجه آمریکا با انتقاد از رهبران حزب محافظه‌کار انگلیس اظهار کرد: شکست سنگین آنها در انتخابات پارلمان اروپا نشان‌دهنده "شکست کامل رهبری" محافظه‌کاران است.

فایل صوتی سخنان پامپئو به دست روزنامه واشنگتن پست رسیده است. او دومین مقام آمریکایی است که در روزهای اخیر درباره نخست‌وزیر آتی انگلیس اظهارنظر می‌کند. با استعفای ترزا می از نخست‌وزیری انگلیس و رهبری حزب محافظه‌کاران ، هنوز جانشینی برای او تعیین نشده است.

حین جلسه مذکور با رهبران یهودی در نیویورک، از پامپئو سوال شد که اگر جرمی کوربین ، رهبر حزب کارگر انگلیس به عنوان نخست‌وزیر بعدی انتخاب شود و اگر زندگی به یهودیان انگلیس سخت شود، آیا او حاضر است اقدامی انجام دهد یا خیر.

پامپئو در پاسخ به این پرسش که با تشویق همراه شد، گفت: ممکن است آقای کوربین وارد این عرصه شده و انتخاب شود. این احتمال وجود دارد. شما باید بدانید که ما منتظر نخواهیم ماند تا او دست به اقداماتی بزند تا بعد ما به آنها واکنش نشان دهیم. ما نهایت تلاشمان را می‌کنیم.

جرمی کوربین با ادعای سستی در برخورد با یهودستیزی درون حزب کارگر انگلیس مورد انتقاد قرار گرفته است. ماه فوریه ۹ تن از اعضای حزب کارگر از پارلمان استعفا دادند و برخی به ناکامی رهبری حزبشان در مدیریت مسائل مرتبط به یهودستیزی اشاره کردند.

حامیان کوربین معتقدند، اتهامات مرتبط با یهودی‌ستیزی با انگیزه‌های سیاسی است و از حمایت دیرینه او از حقوق فلسطینیان و انتقاد از سیاست‌های دولت اسرائیل و امپریالیسم غربی نشات می‌گیرد.

سخنگوی حزب کارگر در بیانیه‌ای گفت این حزب "کاملاً به حمایت، دفاع و تجلیل از جامعه یهودی متعهد است و با تمامی اشکال یهودستیزی مخالف است." این مقام در ادامه از مداخله نامناسب پامپئو در امور داخلی انگلیس انتقاد کرد. او تاکید کرد: دونالد ترامپ و مقام‌های او تلاش دارند تا درباره اینکه چه کسی نخست‌وزیر بعدی انگلیس شود، تصمیم‌گیری کنند و این مداخله‌ای کاملاً غیر قابل قبول در دموکراسی انگلیس است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه