English

تلاش کره جنوبی برای نشست مشترک ترامپ و کیم جونگ اون

وزیر اتحاد کره جنوبی در جدیدترین اظهارات خود گفت: زمان آن است که دولت سئول تمام تلاش خود را برای از سرگیری نشستهای رهبران آمریکا و کره شمالی در مدت زمانی سریع صورت دهد.

تلاش کره جنوبی برای نشست مشترک ترامپ و کیم جونگ اون

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کیم یئون چول، وزیر اتحاد کره جنوبی در یک برنامه اظهار کرد: زمان آن است که دولت سئول تمام تلاش خود برای از سرگیری نشستهای رهبران آمریکا و کره شمالی در مدت زمانی سریع انجام دهد.

این وزیر دولت کره جنوبی گفت: با وجود آنکه مواضع اساسی دو کشور تغییر نکرده اما به نظر می‌رسد یک سری تغییرات کوچک در حال ایجاد شدن در مواضع آنها است.

او در ادامه خاطر نشان کرد: این بسیار مهم است که رهبران آمریکا و کره شمالی بعد از نشست هانوی ، نشست دیگری داشته باشند به همین دلیل مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی برای کمک به این مساله پیشنهاد برگزاری نشست دیگری بین رهبران دو کره را داده است.

از زمان اعلام پیشنهاد مون جائه این در اواسط آوریل برای برگزاری چهارمین نشستش با رهبر کره شمالی، سئول به دنبال پیشبرد این پیشنهاد با هدف میانجی‌گری برای نشست جدید ترامپ و کیم جونگ اون بوده است.

با این حال این وزیر دولت کره جنوبی در خصوص مساله نشست رهبران سئول و پیونگ‌یانگ احتیاط در پیش گرفت.

او گفت: فعلاً جواب مثبت یا منفی دادن در این زمینه دشوار است.

وی افزود: بهترین سناریو این است که یک نشست بین رهبران دو کره پیش از نشست برنامه‌ریزی شده مون جائه این با ترامپ در اواخر ژوئن برگزار شود. فضای فعلی به گونه‌ای نیست که بتوان به راحتی پیش‌بینی مثبتی ارائه کرد.

او همچنین گفت که سئول در حال بررسی گزینه ارائه کمک‌های غذایی به پیونگ یانگ است.

اخیراً کره جنوبی با سازمان‌های بین المللی نظیر یونیسف و برنامه جهانی غذا وارد مذاکره شده تا کمک‌های انسان دوستانه‌ای به ارزش هشت میلیون دلار برای کره شمالی فراهم و این کمک‌ها را صرف رسیدگی به وضعیت افراد دچار سوءتغذیه و زنان باردار در کره شمالی کند.

همچنین سئول علاوه بر این کمک‌های انسان‌دوستانه در حال بررسی راه‌هایی برای اعطای کمک‌های غذایی به کره شمالی نیز هست.

این وزیر دولت کره جنوبی گفت: فعلاً دولت سئول در حال بررسی راه‌هایی برای ارائه کمک از طریق سازمان‌های بین المللی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه