English

آنگلا مرکل افزایش یهودی‌ستیزی در آلمان را محکوم کرد

آنگلا مرکل تصریح کرد : آلمان باید رودرروی پوپولیست‌هایی که دارند در اروپا حمایت جریان اصلی را به دست می‌آورند بایستد و برای آنها اتفاقاتی که تاریخ رقم زده را تعریف کند.

آنگلا مرکل افزایش یهودی‌ستیزی در آلمان را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری موج، آنگلا مرکل در مصاحبه با سی ان ان با اشاره به افزایش اقبال به احزاب پوپولیست و راست‌گرا در انتخابات اخیر پارلمان اروپا اظهار کرد: در کشور آلمان آشکار است که این گروه‌ها ‌باید ضمن در نظر داشتن پیش‌زمینه خاص آلمان نگریسته شوند، یعنی با در نظر داشتن گذشته کشورمان و معنی آن این است که ما باید هوشیارتر از دیگران باشیم.

مرکل در این مصاحبه همچنین افزایش یهودِی‌ستیزی در آلمان را محکوم کرد و گفت: متاسفانه آلمان هنوز تعداد مشخصی عنصر یهودی‌ستیز در میان ما دارد.

این در حالی است که اخیرا فلیکس کلین، کمیسیونر یهودی‌ستیزی در دولت آلمان اخیرا اظهاراتی جنجالی را مطرح کرد.

او گفت، نمی‌تواند به یهودیان توصیه کند که در آلمان همیشه و همه جا عرقچین‌هایشان را به سر داشته باشند. این هشدار او با انتقاد نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز مواجه شد.

مرکل همچنین این حقیقت را محکوم کرد که "تا همین امروز نیز یک کنیسه، یک کودکستان یهودی‌ها و نه حتی یک مدرسه برای کودکان یهودی در آلمان نبوده که نیاز به نگهبانی و محافظت توسط ماموران پلیس آلمان نداشته باشد."

او تاکید کرد: متاسفانه ما در طی سال‌ها نتوانسته‌ایم به شکلی رضایت‌بخش با این موضوع مقابله کنیم.

اخیرا آماری از جانب دولت آلمان منتشر شد که نشان داد که سال گذشته میلادی تعداد حوادث مربوط به بیگانه‌هراسی و یهودی‌ستیزی در آلمان افزایش نشان داده است.

مرکل با اشاره به ظهور ملی‌گرایی و نژادپرستی در سراسر اروپا گفت: به همین دلیل است که ما حامی دموکراسی بوده و برای ارائه راه‌حل‌ها تلاش می‌کنیم و به همین دلیل نیاز است که همواره ما خودمان را به جای کسی دیگری قرار دهیم و در مقابل بی‌تحملی ایستادگی کنیم و هیچ تحملی نسبت به نقض حقوق بشر نشان ندهیم.

صدراعظم آلمان درادامه اذعان کرد، وضعیت به گونه‌ای شده که کار برای متقاعد ساختن مردم برای درس گرفتن از گذشته سخت‌تر شده اما این درس باید به هر نسل جدیدی آموزش داده شود.

مرکل درباره‌ی رابطه‌اش با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز اذعان کرد که هر دوی آنها «بحث‌هایی سرسختانه» داشته‌اند اما در جایی که لازم بوده توانستند زمینه مشترک» بین خودشان بیابند.

صدراعظم آلمان خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین تصمیماتی که آمریکا از بعد از جنگ جهانی دوم اتخاذ کرد این بود که به آلمان و اروپا این شانس را داد که خودشان را توسعه دهند و طرح مارشال بود که باعث آن شد. آمریکا همواره از ما دفاع کرده است.

با این حال مرکل گفت که تمامی صدراعظم‌های کشور آلمان "وظیفه" به ایجاد روابط با رئیس جمهور آمریکا داشته‌اند.

با وجود آنکه تصور بر این است که مرکل با رئیس جمهور قبلی آمریکا یعنی باراک اوباما روابط بهتری نسبت به ترامپ داشته، اما او به سی‌ان‌ان فاش کرد، روابطش با رئیس جمهور سابق آمریکا در آغاز چندان خوب و آسان نبوده است.

او گفت که در دوران صدر اعظمی‌اش در حدوداً ۱۵ سال گذشته مسئولیتی را نسبت به زنان و دخترانی که به او چشم دوخته بودند احساس می‌کرده است. صدر اعظم آلمان در پاسخ به این که آیا خودش را یک فمینیست می‌داند گفت، قبلاً هم این سوال را از او پرسیده‌اند و  "ماکسیما" ملکه هلند به او کمک کرد که تعریف خودش برای فمینیسم را پیدا کند.

مرکل خاطر نشان کرد: این ملکه به من توضیح داد معنی فمینیسم این است که زنان حقوقی یکسان را در همه جا داشته باشند و این برابری است. و در حوزه‌های مختلف اعم از سیاست تا رسانه و تجارت این باید مأموریت ما باشد اما ما هنوز به آنجا نرسیده ایم.

وی افزود: من ظاهراً برای تعداد زیادی از زنان و دختران در طول دوران صدر اعظمی ام تبدیل به یک الگو شدم. ما نیاز به حضور تعداد بیشتری از زنان در این جایگاه‌ها داریم و معنی آن این است که مردان باید شیوه زندگی خود را تغییر دهند. مرکل در عین حال هرگونه کوتاه آمدن دربرابر نیروهای پوپولیستی و اروپا را رد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه