English

احتمال دست داشتن عوامل خارجی در حوادث تروریستی سریلانکا قوت گرفت

مقام های امنیتی سریلانکا گفتند: با کشف تجهیزات انفجاری موسوم به "مادر شیطان" در بمب گذاری های سریلانکا، احتمال دست داشتن عوامل خارجی در این حادثه قوت گرفته است. این نوع از بمب ها عمدتا توسط گروه داعش استفاده می شوند.

احتمال دست داشتن عوامل خارجی در حوادث تروریستی سریلانکا قوت گرفت

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، 1 ماه پس از وقوع حملات تروریستی سریلانکا که منجر به قتل 250 نفر شد، مقام های امنیتی سریلانکایی به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفته اند مهاجمان از تجهیزات انفجاری با نام "مادر شیطان" استفاده کرده اند. این تجهیزات توسط گروه داعش استفاده می شود و احتمال دست داشتن عوامل خارجی در حملات تروریستی سریلانکا را قوت بخشیده است.

کاراگاهان سریلانکا یی گفتند: بمب هایی که در حملات 21 آپریل سریلانکا بر علیه 3 کلیسا و 3 هتل لوکس استفاده شده اند توسط شورشیان محلی و با تخصص و تجربه داعش ساخته شده است. مدل بمب های استفاده شده در حملات سریلانکا، توسط نیروهای داعش با عنوان "مادر شیطان" شناخته می شود. 

این مدل از بمب ها در حملات تروریستی سال 2015 پاریس، 2017 انگلستان، و 2018 اندونزی نیز استفاده شدند. داعش مدعی شده عاملان حادثه تروریستی سریلانکا، با الهام از این گروه اقدام به انجام حمله کرده اند. مقام های سریلانکایی تلاش های زیادی را برای کشف میزان کمک خارجی که به تروریست ها برای انجام اقدامشان شده است، به کار گرفته اند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه