English

تصاویر خسارت‌های وارده به تاسیسات نفت آرامکو منتشر شد

شبکه الجزیره با انتشار تصاویر ماهواره‌ای میزان خسارت‌های وارده به خط لوله‌های نفت عربستان را نشان داد.

تصاویر خسارت‌های وارده به تاسیسات نفت آرامکو منتشر شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه الجزیره، طبق تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده که یک روز بعد از حمله  به این تاسیسات گرفته شده است، میزان خسارت‌های وارده به ایستگاه پمپاژ نفت شماره ۸ در خط لوله‌های "شرق به غرب" را نشان می‌دهند که نفت عربستان را از میادین منطقه الشرقیه به بندر ینبع در ساحل غربی این کشور منتقل می‌کنند. این ایستگاه پمپاژ نفت در مسافت ۷۹ کیلومتری استان عفیف در غرب ریاض قرار دارد.

به گفته تیمی که متخصص تحلیل تصاویر ماهواره‌ای هستند، تصویری که ۱۵ مه گرفته شده در مقایسه با تصاویری که قبل از هدف قرار گرفتن ایستگاه مورد نظر گرفته شده، نشان دهنده شکستگی در این لوله‌ها است که عرض آن به چهار متر می‌رسد.

همچنین نشان دهنده نشتی گسترده نفت خام به مساحت هزار متر مربع در روز بعد از حمله است.

براساس گفته‌های تیم متخصص، این تصاویر نشان می‌دهند که انصارالله با پهپاد خط لوله‌های نفت را در دامنه ۱۱ متر مربع هدف گرفته و این در مقایسه با مساحت کلی ایستگاه پمپاژ نفت که به ۱۱۵ هزار متر مربع می‌رسد، دامنه وسیعی نیست.

تاسیسات نفت آرامکو

این مساله نشان می‌دهد که این حمله یک هدف‌گیری کورکورانه یا اتفاقی نبوده بلکه کاملا دقیق بوده چراکه خط لوله را هدف قرار داده بدون اینکه به تأسیسات اداری یا مسکونی اطراف آن آسیب بزند.

تاسیسات نفت آرامکو

طی جستجوی تصاویر ماهواره‌ای مشخص شد که یک طرف ناشناس به صورت گسترده با ماهواره بین مناطق الدوادمی و ینبع در امتداد خط لوله نفت مورد هدف گرفته شده عملیات رصد گسترده انجام داده است. عملیات رصد همزمان با آغاز اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران آغاز شده است در حالیکه رصد این خط لوله‌ها قبل از این دوره سابقه نداشته است.

تاسیسات نفت آرامکو

انصارالله سه‌شنبه اعلام کرد که با هفت پهپاد تأسیسات حیاتی در استان‌های الدوادمی و عفیف را هدف قرار داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه