English

عادل عبدالمهدی:

عراق تمایل دارد با همه همسایگان خود رابطه داشته باشد

نخست وزیر عراق گفت: عراق تمایل دارد با همه همسایگان خود، کشورهای عربی و بین‌المللی از جمله آمریکا و ایران روابط داشته باشد.

عراق تمایل دارد با همه همسایگان خود رابطه داشته باشد

به گزارش خبرگزاری موج، سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه در بغداد بعدازظهر پنجشنبه (19 اردیبهشت) به دیدار عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق رفتند.

دفتر عبدالمهدی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان این دیدار، توسعه روابط عراق و کشورهای اتحادیه اروپا ، راههای تداوم همکاری در تمامی زمینه‌ها و تحولات منطقه «در سایه تنش کنونی بین ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران بررسی شد».

شبکه خبری «السومریه» با اشاره به این بیانیه، به نقل از عبدالمهدی گزارش داد که «عراق تمایل دارد با همه همسایگان خود، کشورهای عربی و بین‌المللی از جمله آمریکا و ایران روابط داشته باشد».

وی تصریح کرد که «روابط عراق در افزایش امنیت، ثبات و شکوفایی اقتصادی منطقه و دنیا سهیم بوده و سفرهای ما به کشورهای همسایه، عربی، منطقه‌ای و اروپایی در همین راستا است».

نخست وزیر عراق خاطر نشان کرد که این روابط متوازن، جایگاه واقعی عراق را به این کشور بخشیده و بازتاب مثبتی بر ثبات داخلی این کشور داشته است.

عبدالمهدی سیاستهای عراق را این‌گونه تشریح کرد: «ایمان عراق به گفت‌وگو و تفاهم برای حل همه مشکلات با کشورهای همسایه، غالب کردن مشترکات بر اختلافات، عدم ورود به هیچ محوری و موضع علنی عراق مبنی بر اینکه بخشی از سیستم تحریم‌های آمریکا علیه ایران نخواهد بود».

وی همچنین تأکید کرد که باید تلاشها برای حفظ ثبات در منطقه افزایش یابد، از شدت بحران کاسته شود و ملتها را از مخاطرات نبود امنیت و ثبات دور کرد.

سفرای سه کشور اروپایی نیز از توسعه روابط با عراق و تلاش این کشور برای افزایش همکاری با بغداد ابراز خرسندی کردند.

دیپلماتهای اروپایی ضمن قدردانی از نقش سیاست خارجی متوازن عراق در بین کشورهای منطقه و عربی تأکید کردند که کشورهای اتحادیه اروپا تمایل دارند همکاری خود را با دولت عراق افزایش دهند و از برنامه‌های این کشور حمایت کنند.

این سفرا با تأکید بر اینکه نظر اتحادیه اروپا و عراق در خصوص بحران کنونی در منطقه یکی است، خاطر نشان کردند که به نخست وزیر و اقدامات وی در عرصه داخلی و خارجی اطمینان دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی