English

پامپئو از عراق راهی لندن شد

پامپئو در بحبوحه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با «ترزا می» نخست‌وزیر این کشور دیدار خواهد داشت. همچنین قصد دارد با «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس نیز ملاقات کند.

پامپئو از عراق راهی لندن شد

به گزارش خبرگزاری موج، مایک پامپئو  وزیر خارجه آمریکا برای گفت‌وگو در راستای روابط لندن - واشنگتن پس از برگزیت ، وارد لندن شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، پامپئو در بحبوحه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با  ترزا مِی  نخست‌وزیر این کشور دیدار خواهد داشت. همچنین قصد دارد با جرمی هانت   وزیر امور خارجه انگلیس نیز ملاقات کند.

پامپئو قرار است در سفر خود در خصوص روابط ویژه بریتانیا و آمریکا به سخنرانی بپردازد.

انتخاب ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا و قرارگرفتن انگلیس در آستانه عملی کردن برگزیت، روابط دو کشور را تحت‌تأثیر قرار داده است.

ترامپ قرار است طی اولین سفر رسمی خود به انگلیس، ماه ژوئن سال جاری میلادی با ملکه دیدار کند. سفر غیر رسمی ترامپ به انگلیس در سال گذشته میلادی، اعتراضات خیابانی هزاران شهروند بریتانیایی را به‌دنبال داشت.

ورود پامپئو به لندن یک روز پس از سفر اعلام‌نشده وی به عراق در پی افزایش نگرانی آمریکا از افزایش قدرت ایران صورت گرفت.

طبق اعلام هفته گذشته وزارت امور خارجه آمریکا، پامپئو قرار بود این هفته به آلمان سفر کند اما برنامه سفر خود را به‌خاطر  آنچه «مسائل فوری و فشرده» عنوان شده، لغو کرد. پامپئو قرار بود در سفر خود به برلین، با «هایکو ماس» همتای آلمانی خود و همچنین «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در خصوص مسائل اوکراین، روسیه، چین، سوریه و غرب بالکان گفت‌وگو کند.

با این‌که آلمان از متحدان اروپایی آمریکا به‌شمار می‌رود، اما از زمان روی کار آمدن ترامپ، روابط دو کشور به تیرگی گراییده است. ترامپ بارها در محافل عمومی، سیاست‌های مرکل و دولت او را در قبال مسئله پناه‌جویان و برنامه‌ریزی برای احداث خط لوله گاز مشترک با روسیه به باد انتقاد گرفت.

ترامپ در آخرین اقدام خود علیه این کشور، برلین را به اعمال تعرفه‌های سنگین بر روی خودروهای آلمانی وارد شده به آمریکا تهدید کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه