English

وزیر خارجه پاکستان:

گزارش پنتاگون در مورد ساخت پایگاه نظامی چین در پاکستان صحت ندارد

وزیر خارجه پاکستان، ادعای وزارت دفاع آمریکا پنتاگون مبنی بر قصد چین جهت ایجاد پایگاه نظامی در خاک پاکستان را رد کرد و آن را توطئه دشمنان پاکستان خواند.

گزارش پنتاگون در مورد ساخت پایگاه نظامی چین در پاکستان صحت ندارد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از عرب نیوز، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان ، گزارش وزارت دفاع آمریکا پنتاگون مبنی بر قصدِ چین جهت ایجاد پایگاه نظامی در کشورش با هدف حفاظت از سرمایه گذاری 62 میلیارد دلاری چین در پاکستان را رد کرد.

پنجشنبه گذشته، پنتاگون در گزارشی به کنگره آمریکا که مربوط به تحولات امنیتی و نظامی چین بود اعلام کرده است: چین به دنبال ایجاد پایگاه های نظامی در کشورهایی است که روابط دوستانه دیرینه ای با پکن داشته و منافع راهبردی مشترکی با آن دارند. این کشورها در تاریخ خود سابقه میزبانی از نظامیان خارجی را نیز داشته اند. از جمله این کشور ها می توان به پاکستان اشاره کرد.

در ادامه این گزارش آمده: رهبران چینی از نفوذ اقتصادی، دیپلماتیک و نظامی خود استفاده می کنند تا حضور منطقه ای خود را توسعه دهند و نفوذ بین المللی کشورشان را گسترش دهند.

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در واکنش به این ادعا گفته است: چین دوست ماست و در رونق اقتصادی پاکستان نقشی مهمی بازی می کند. وی اخبار مطرح شده را تبلیغاتی منفی از جانب دشمنان پاکستان از جمله هند توصیف کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه