English

سخنان برهم صالح پس از بازدید از گور دسته جمعی کردهای عراقی

برهم صالح رئیس جمهور عراق پس از حضور در محل یک گور دسته جمعی متعلق به کردهای عراقی که در زمان صدام حسین به قتل رسیده اند اعلام کرد: عراق هرگز نباید جنایات صدام حسین را فراموش کند و نباید به حزب وی اجازه دهد بار دیگر به صحنه سیاسی این کشور بازگردد.

سخنان برهم صالح پس از بازدید از گور دسته جمعی کردهای عراقی

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، برهم صالح رئیس جمهور عراق پس از حضور در محل  یک گور دسته جمعی متعلق به کردهای عراقی که در زمان صدام حسین به قتل رسیده اند اعلام کرد: عراق هرگز نباید جنایات صدام حسین را فراموش کند و نباید به حزب وی اجازه دهد بار دیگر به صحنه سیاسی این کشور بازگردد.

این گور دسته جمعی، در 170 کیلومتری غرب شهر سماوه واقع شده و بقایای کردهایی را دربرمی گیرد که به دستور صدام حسین و نیروهای وفادار به او کشته شده اند. این افراد احتمالا در میان 180 هزار نفر قربانی قرار دارند که در اواخر دهه 1980 میلادی و در جریان " جنایت انفال "، توسط رژیم بعث عراق کشته شده اند. برهم صالح رئیس جمهور عراق که خود هم کرد است گفته:"این افراد کشته شدند زیرا آن ها به تداوم رژیم صدام نه گفتند، زیرا می خواستند آزادانه و با شرافت زندگی کنند".

رئیس جمهور عراق افزوده: عراق هیچگاه نباید به امثال صدام و حزب وی اجازه قدرت گیری مجدد را بدهد.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه