English

بیست و دومین شنبه اعتراض جلیقه زردها در فرانسه آغاز شد

مردم معترض به برنامه‌های اقتصادی دولت فرانسه امروز هم به خیابان آمده‌اند.

بیست و دومین شنبه اعتراض جلیقه زردها در فرانسه آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج، جلیقه‌زردها امروز سیزدهم آوریل (24 فروردین) در بیست‌ و دومین هفته متوالی تظاهرات خود را آغاز کرده‌اند.

در تظاهرات امروز  پاریس، شماری از جلیقه‌زردهایی که روی صندلی چرخدار نشسته‌اند در صفوف نخست تظاهرات دیده می‌شوند. «تولوز» دیگر شهری است که حضور معترضان چشمگیر گزارش شده است.

این تظاهرات در شرایطی برگزار می‌شود که چند روز پیش، دولت فرانسه گزارشی درباره مذاکره ملی بزرگ فرانسه منتشر کرد. دولت اعلام کرده است که خشم بزرگ درباره سطح مالیات‌ها نگرانی اصلی در بحث های سه‌ماهه بود. ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه هم دوشنبه گذشته گفت که دولت باید هر چه زودتر مالیات‌ها را کاهش دهد.

این در حالی است که با وجود تعلیق افزایش مالیات‌ها و اعلام  افزایش حداقل دستمزدها، تظاهرات‌های اعتراضی در سراسر فرانسه در هفته‌های گذشته ادامه داشته است.

همچنین با وجودی که مقامات فرانسوی تظاهرات در خیابان شانزه‌ لیزه را در ماه مارس ممنوع اعلام کرده‌اند، معترضان در دو هفته گذشته به تجمع و حرکت به سمت مرکز پاریس ادامه دادند.

تظاهرات‌کنندگان به سیاست‌های اقتصادی دولت از جمله افزایش مالیات سوخت معترض هستند و از اواسط ماه نوامبر هر شنبه در سراسر کشور تظاهرات می‌کنند.

13980124000879_Test_PhotoL

13980124000875_Test_PhotoL

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی