English

۳۲ کشته در پی درگیری بین نیروهای لیبیایی

درگیری بین نیروهای لیبیایی در اطراف طرابلس که از پنجشنبه پانزدهم فروردین آغاز شده (چهارم آوریل) همچنان ادامه دارد.

۳۲ کشته در پی درگیری بین نیروهای لیبیایی

به گزارش خبرگزاری موج، در حالی که وزارت بهداشت دولت وفاق ملی طرابلس دیشب از کشته شدن ۱۱ نفر و زخمی شدن ۲۳ نفر از نیروهای این دولت در  درگیری بین نیروهای لیبیایی در اطراف طرابلس خبر داده بود اما خبرگزاری فرانسه امروز دوشنبه از کشته ۳۲ نفر از نیروهای دولت وفاق ملی خبر داد.

روز پنجشنبه گذشته نیروهای مسلح پارلمان طبرق به فرماندهی «خلیفه حفتر» عملیاتی برای اشغال طرابلس (مقر دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج) در غرب لیبی آغاز کردند و در مقابل، طرابلس نیز عملیاتی نظامی در پاسخ به آن آغاز کرده است. دو طرف در مناطق جنوبی نزدیک به شهر طرابلس درگیر هستند.

معاون السراج به نیروهای حفتر پیوست

«علی القطرانی» معاون رئیس دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس از سمتش استعفا کرده و به نیروهای حفتر پیوست.

القطرانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رفتار السراج تحت تأثیر شبه‌نظامیان، تنها لیبی را به سمت درد و رنج و جدایی بیشتر سوق می‌دهد».

بنابر گزارش شبکه العربیه، القطرانی همچنین از پیشروی نیروهای حفتر به سمت طرابلس برای رهایی این شهر از آنچه «گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان جنایتکار» خواند، استقبال کرد و مدعی شد که السراج توافق سیاسی لیبی را با تکروی در تصمیمات خود، نقض کرده است.

پیش از این السراج با انتقاد از اقدامات ژنرال حفتر برای پیشروی به سمت طرابلس گفت که این اقدام وی کودتا علیه توافق سیاسی است.

وی افزود: «ما دستمان را برای صلح دراز کردیم اما تجاوز نیروهای وابسته به حفتر و اعلام جنگ از سوی آنها علیه شهر و پایتخت ما یعنی کودتا علیه توافق سیاسی و ما نیز راهی جز اینکه عزم خود را جزم کنیم نداشتیم و لذا دستور آماده‌باش نیروهای مسلح لیبی و دستگاه‌های امنیتی برای برخورد با هر گونه تهدیدی را صادر کردیم».

روسیه مانع صدور بیانیه شورای امنیت علیه حفتر شد

روسیه که از حامیان خلیفه حفتر محسوب می‌شود، روز یکشنبه (دیروز) مانع صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص درخواست از نیروهای حفتر برای توقف پیشروی به سمت طرابلس شد.

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، هیأت روسی در سازمان ملل خواستار اصلاح پیش‌نویس بیانیه مربوط به درخواست از نیروهای حفتر برای توقف حمله به طرابلس شد و تأکید کرد که در این بیانیه باید از همه طرف‌های مسلح لیبی برای توقف درگیری، درخواست شود نه فقط حفتر.

هیأت آمریکایی نیز با پیشنهاد هیأت روسی مخالفت کرده و مانع صدور چنین بیانیه‌ای شد. این بیانیه پیشنهاد انگلیس بوده است. 

شورای امنیت روز جمعه نیز نشستی را در پشت درهای بسته برای بررسی اوضاع لیبی تشکیل داد و با صدور بیانیه پایانی از «ارتش ملی لیبی» تحت امر حفتر خواست تا حمله به طرابلس را متوقف کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه