English

نماینده اوباما در مذاکرات هسته‌ای:

تحریم‌های آمریکا علیه ایران موفق نخواهد بود

برنز درباره تحریم‌های آمریکا و نقش آن در سیاست‌های ایران هم گفت: یقیناً این تحریم‌ها تأثیر می‌گذارد اما من معتقدم که به یک تغییرات اساسی یا تسلیم شدن حکومت ایران و اینکه پرچم تسلیم شدن بالا ببرد، نخواهد انجامید.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران موفق نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری موج، ویلیام برنز ، معاون وزیر خارجه اسبق آمریکا و نماینده باراک اوباما در مذاکرات هسته‌ای که میان ایران و پنج قدرت جهانی در سال ۲۰۱۵ به امضا رسید در گفت‌وگویی با روزنامه الشرق‌الاوسط گفت: مشکل در ارتباط با ایران این است که این کشور هم‌پیمانان جهانی مانند اروپا، چین و روسیه دارد. ما در یک جهان آرمانی زندگی نمی‌کنیم و بر همین اساس باید به واقعیت‌های موجود نگاه کنیم اما در هر حال با دیپلماسی برخی مسائل را محقق کردیم.

وی درباره توافق هسته ای و گنجاندن نقش ایران در سوریه در این توافق گفت: درباره نقش ایران در سوریه در حاشیه مذاکرات برجام گفت‌وگوهایی انجام شد اما بحث اصلی ما در این مذاکرات مسائل هسته‌ای بود. تمرکز ما بر روی مسائل هسته‌ای بود هرچند در مورد مسائل منطقه‌ای از جمله نقش ایران در سوریه نیز در حاشیه مذاکرات گفت‌وگوهایی داشتیم. برخی کشورها از امضای توافق هسته‌ای با ایران خشنود نبودند همانگونه که درباره عدم دخالت اوباما در سوریه ناخرسند بودند.

معاون وزیر خارجه اسبق آمریکا درباره باقی ماندن ۴۰۰ نظامی آمریکایی در سوریه و تأثیر آن بر نقش ایران و ترکیه در سوریه گفت: من هیچ شکی درباره تهدیدات ایران علیه ما و هم‌پیمانانمان ندارم اما باید درباره تعداد تنها ۴۰۰ نظامی در سوریه واقع‌بین بود؛ باید از ارتش آمریکا به عنوان یک اهرم فشار در مذاکره با ایران و نیز وادار کردن ترکیه و کردها برای مذاکره و تفاهم استفاده کرد.

برنز در پاسخ به سوال خبرنگار این روزنامه وابسته به رژیم سعودی درباره تحریم‌های آمریکا و نقش آن در سیاست‌های ایران هم گفت: یقیناً این تحریم‌ها تأثیر می‌گذارد اما من معتقدم که به یک تغییرات اساسی یا تسلیم شدن حکومت ایران و اینکه پرچم تسلیم شدن بالا ببرد، نخواهد انجامید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی